معاون فرهنگی اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: ۶۸۵ مسجد در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اعتکاف برگزار خواهند کرد، این مساجد در مجموع میزبان بیش از ۴۷ هزار نفر معتکف خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۱۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری استان بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا با اشاره به اهمیت اعتکاف در ارتقای معنوی جامعه اظهار کرد: معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: ۶۸۵ مسجد در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف توسط مردم آماده‌سازی شده‌اند. از این تعداد ۲۹۱ مسجد در شهر مشهد برای اعتکاف آماده سازی شده است.

وی بیان کرد: برگزاری آیین معنوی اعتکاف همچون سال‌های گذشته در مساجد استان‌های خراسان با استقبال مردم رو به رو شده است و در سال جاری شاهد افزایش کمی و کیفی اعتکاف خواهیم بود.

۳۰۴ مسجد میزبان بیش از ۱۲ هزار دانش آموز و دانشجوی استان‌های خراسان هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به اینکه ظرفیت آماده سازی شده این مساجد برای میزبانی بیش از ۴۷ هزار معتکف است، ادامه داد: در مراسم معنوی اعتکاف توجه ویژه ای به حضور نوجوانان و جوانان شده است، به گونه ای که امسال ۳۰۴ مسجد میزبان بیش از ۱۲ هزار دانش آموز و دانشجویان استان‌های خراسان خواهند بود.

وی اظهار کرد: همچنین سه برنامه جدید در مراسم اعتکاف برنامه ریزی شده است، اعزام سخنران و مربی تخصصی جهاد تبیین و انقلاب اسلامی، کودک و نوجوان، سبک زندگی اسلامی و سواد رسانه توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد، انتشار ویژه نامه برخط محتوایی اعتکاف در سامانه مسجدنا و تاکید بر اجرای پویش تمنای باران و قرائت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: مراسم معنوی اعتکاف از جمله فرصت‌های ویژه برای مردم جامعه اسلامی است تا مردم بتوانند با حضور در خانه‌های خدا و خلوت با خداوند به خودسازی و ارتقای معنوی مشغول شوند.

وی افزود: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف امسال از حدود دو هفته قبل آغاز شده و تا روز چهارشنبه این هفته ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام در نزدیکترین محل مورد نظر خود به آدرس masjedona.ir/e مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها