مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم‌اکنون از چهار سد تأمین‌کننده آب در شهر مشهد ۳ سد از مدار بهره‌برداری خارج شده است و آب مصرفی این شهر تنها از سد دوستی برداشت می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۴۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد «طُرُق، اَرداک، دوستی و کاردِه» می‌شود که سد دوستی مهم‌ترین آن‌هاست.

وی اضافه کرد: از مهرماه امسال تاکنون ۲۳ میلیمتر بارندگی در مشهد ثبت شده است که نسبت به دوره بلندمدت ۶۰ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بارندگی‌های انجام شده هم غیرموثر بوده است و رواناب و ورودی به سد‌ها نداشته‌ایم.

اسماعیلیان افزود: هم‌اینک با ۶۰ درصد کاهش میزان ذخیره آب سد‌ها نسبت به سال قبل مواجه هستیم و سال سختی را به لحاظ تأمین آب برای این کلانشهر در پیش‌رو داریم و حتی اگر در روز‌ها و ماه‌های آینده، بارندگی داشته باشیم، باز هم اثرات سه سال خشکسالی پیاپی جبران نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی سختی‌های تامین آب سه سال گذشته هم اضافه شده است و همان‌طور که در بحث اجرای طرح‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص‌تر و سخت‌تری را اجرا کنیم و در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه‌تری را انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش ۲۰ درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

اسماعیلیان افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات مدیریت مصرف در شروع فصل تابستان و هم زمان با اوج مصرف در دستورکار بود، اما به دلیل شرایط بحرانی، امسال این کار را از فصل زمستان شروع کرده‌ایم.

انشعاب آب مشترکانی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود

وی ادامه داد: بسیاری از مشترکان خوش‌مصرف هستند و انتظار دارند با بخشی از مشترکان که بدمصرف هستند، برخورد شود و در همین خصوص انشعابات عمومی متعلق به مجتمع‌های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ ویلا‌های داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: فضا‌های عمومی مثل هتل‌ها و کارواش‌ها به شکل دقیقی پایش شده‌اند و مصرف بخش زیادی از آن‌ها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف متعادل شده است و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود.

اسماعیلیان افزود: الزام برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب ادارات اطلاع‌رسانی شده و با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد و آب این ادارات قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: مشهد با ادامه خشکسالی و عدم بارندگی با کاهش ۴۰ درصدی آب روبه‌رو است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها