خبرهای داغ:
شاهرود_ آیین تفاهم‌نامه ایجاد بزرگترین شهرک دیتاسنتری کشور در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۶۷
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

امضای تفاهم‌نامه ایجاد بزرگترین شهرک دیتاسنتری کشور در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، با حضور، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان و مدیران ارشد شرکت فناپ زیرساخت، تفاهم‎نامه سه جانبه ایجاد بزرگترین شهرک دیتاسنتری کشور در پارک علم و فناوری استان سمنان امضا شد.
در حال حاضر، دیتاسنتر‌ها نقش کلیدی و بسیاری مهمی را در حوزه اقتصاد دیجیتال ایفا می‌کنند و پشتیبانی طیف عظیمی از فعالیت‌های حیاتی دولت‌ها، جامعه و کسب و کار‌ها را بر عهده دارند.
در همین راستا و با توجه به برنامه راهبردی پارک علم و فناوری استان سمنان (به عنوان یکی از ۵ پارک سطح یک کشور) در زمینه توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال، پس از ایجاد بزرگترین پردیس اقتصاد دیجیتال کشور، این‌بار بزرگترین شهرک مرکز داده کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پارک سطح یک، تاسیس خواهد شد.
شهرک دیتاسنتری پارک علم و فناوری استان سمنان با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به عنوان بزرگترین مرکز داده اینترنتی کشور خواهد بود که با همکاری بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی در پردیس مرکزی پارک علم و فناوری استان سمنان تاسیس خواهد شد.
این مرکز نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در منطقه و توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال در کشور خواهد داشت.

گفتنی‌است این شهرک بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و با اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفر  احداث خواهد شد و به عنوان دیتاسنتر بسیاری از بانک‌ها، اپراتور‌ها و سرور‌های سازمان‌های با اهمیت کشور فعالیت خواهد کرد.
این تفاهم‌نامه یکی بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های توسعه زیر ساخت دیجیتال در کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار