رئیس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ شهید ادوات یگان‌های رزم خراسان شناسایی شده‌اند، گفت: امروز غزه امتداد دفاع مقدس است و مقاومت و ایستادگی را از هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی آموختند.
کد خبر: ۹۵۶۹۰۸۱
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی در نشست خبری اعضای ستاد بزرگداشت شهدای یگان‌های ادوات استان‌های خراسان با اشاره شکل‌گیری جنگ تحمیلی و آغاز حمله گسترده رژیم بعث عراق پرداخت و اظهارکرد: با وجود آنکه در ابتدای انقلاب و خصوصا روز‌های آغاز جنگ، نفوذی‌ها زمینه را به گونه‌ای آماده کرده بودند که موانع چندان جدی بر سر راه رژیم بعث عراق نباشد، اما امام(ره) با تقویت روحیه مردمی و با مدیریت صحنه، روند کار را تغییر داد و رزمندگان نیز نگذاشتند به آرزو‌های رژیم عراق در تصرف چند روزه ایران جامعه عمل پوشیده شود.
شناسایی ۱۳۰۰ شهید ادوات یگان‌های رزم خراسان/غزه، امتداد دفاع مقدس است
وی خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ، تلاش نیرو‌ها بر آن بود که جلوی پیشروی نیرو‌های بعثی به کشور گرفته شود و پس از آن تلاش کردند تا نقاط در اشغال دشمن بعثی، بازپس گرفته شود.
 
رئیس ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰شهید ادوات استان‌های خراسان در ادامه به شکل‌گیری یگان‌های ادوات استان‌های خراسان در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: ابداعات و ابتکارات خراسانی‌ها در این حوزه و تولید تجهیزات و ابزار و ادوات دفاعی، در کنار مقاومت‌های یگان‌های رزمی ادوات خراسان، بسیار موثر و چشمگیر بود و یگان‌های ادوات روزبه‌روز تجربه بیشتری پیدا کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ادوات استان‌های خراسان تاکید کرد: تا آنجا که در توان ما بود، در دفاع مقدس انجام وظیفه کردیم. از آمار رزمندگان ادوات دفاع مقدس بی اطلاع و به دنبال شناسایی این افراد هستیم. اگر ما توانستیم استقلال خودمان را در همه زمینه ها حفظ کنیم از دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه ما در دی ماه بیشترین شهدای ادوات را داشتیم 30 دی ماه به نام شهدای ادوات نامگذاری شده است. تاکیدکرد: امروز غزه امتداد دفاع مقدس است و مقاومت و ایستادگی را از هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی آموختند.
شناسایی ۱۳۰۰ شهید ادوات یگان‌های رزم خراسان/غزه، امتداد دفاع مقدس است

در ادامه این مراسم امیری، دبیر ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰ شهید ادوات استان‌های خراسان با طرح این پرسش که چه اتفاقی باید بیفتد که پیام شهدا انتقال پیدا کند، خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان رهبر انقلاب اسلامی، باید یاد شهدا زنده بماند و پیام شهدا شنیده شود تا پیام شهدا در جامعه منتقل شود.

وی با اشاره به ضرورت همراهی ۸ گروه مرجع اجتماعی در انتقال پیام شهدا به جامعه تاکید کرد: در این میان، نقش اهالی رسانه به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجع بسیار مهم است. رسانه‌ها در این زمینه باید مطالبه‌گر باشند تا بتوانیم در کنار نهاد‌ها و تشکل‌های فرهنگی، فرهنگ شهادت را در جامعه احیا کنیم.

امیری افزود: بر همین اساس، برنامه‌هایی در ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان خراسان رضوی در دست پیگیری و اقدام است که از آن جمله می‌توان به فراخوان رزمندگان ادوات خراسان در هشت سال دفاع مقدس با عنوان «مردان آتش»، انتشار زندگینامه ۱۲ شهید محوری ادوات در کربلای ۵ و برگزاری اولین همایش رزمندگان ادوات با عنوان «گردان صف» در ۲۸ دی‌ماه اشاره کرد.

گفتنی است در مراسم امروز، علاوه بر رونمایی از پوستر فراخوان «مردان آتش» از کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات پایداری نیز رونمایی شد و نشان افتخار قصه‌گویی نیز از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به سردار نجاتی اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار