خبرهای داغ:
شاهرود_ پژوهشگر حوزه دین و سیره شهدا مشهد مقدس گفت: شهدا یک نقطه اتصال داشتند که آن‌ها را به این مقم رساند و آن هم اهل بیت (ع) هستند.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۰۴
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

نقطه اتصال با اهل بیت (ع) ویژگی مهم شهداستبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام سیدحسین مقدسیان در یادواره شهدا که به همت گروه پدافندهوایی ۱۰ محرم در مسجد امام رضا (ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به مقام شهادت که بالاترین خیری است که نصیب هر کس نمی‌شود، افزود: شهدا جان دادند تا امروز ما امنیت داشته باشیم و باید سیره و اخلاق و منش شهدا در زندگی ما جاری و ساری باشد.
او افزود: باید در کتاب‌های درسی ما زندگی و درس‌های مهم شهدا گنجانده شود تا نسل آینده ما با این فرهنگ تعمیق یابند و در این مسیر باقی بمانند.
این پژوهشگر حوزه دین و شهدا با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم مهمترین ویژگی شهدا را که به این مقام رسیدند اتصال آن‌ها به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: هر یک از شهدای ما عاشق یکی از معصومین بوده اند و این را در زندگی فردی و اجتماعی آنان می‌تواند مشاهده کرد مثل حاج قاسم سلیمانی که عاشق حضرت فاطمه (س) بود.
در این مراسم شهدایی حجت الاسلام یزدانیا مسئول نمایندگی، ولی فقیه در گروه پدافندهوایی ۱۰ محرم خیدمقدم و گروه سرود دختران سادات با اجرای محسن مریدیان به اجرای سرودی در وصف شهدا و حجت الاسلام صفایی به مدیحه سرایی در وصف شهدا و اهل بیت (ع) پرداختند.
تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم حسین تابسته، علی اصحابی، محمد قنبریان و شهید دارمحمدی پایان بخش این مراسم شهدایی بود.
در این مراسم اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، امام جمعه شاهرود، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس، فرمانده گروه پدافندهوایی ۱۰ محرم، فرماندهان نظامی و انتظامی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها