خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) همایش مادران و همسران شهدا در حسینیه امام جواد (ع) ناحیه لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۳۸
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛ دبیر کانون خادم یاران استان قدس رضوی در شهرستان لردگان با بیان اینکه امروز مادران شهدا نام فرهنگ مقاومت و ایثار را زنده نگه می‌دارند، گفت: بمب و پهپاد ابزار است اما پشت آن فرهنگ ایثار و شهادت است که انسان را به ‌پیروزی می‌رساند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسین قاسمپور  در این همایش گفت: انسان باید از همه تشکر کند از خدای متعال، از انبیاء و اولیاء الهی، از معلم و استاد، پدر و مادر و در مجموع هر کسی که در زندگی فرد تاثیر گذار است، این جزئی از وجود انسان است که می‌تواند اثرات مثبتی در زندگی انسان داشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت ام البنین(س) گفت: حضرت ام البنین(س) شخصیتی ارزشمند است که آن طور که باید ‌و شاید به خودی خود شناخته شده نیست. در برخی روایات داریم که زمانی حضرت ام‌البنین(س) فرزندان حضرت زهرا(س) را دعوت می‌کند و به آنها می‌فرماید «گمان نکنید که من آمده‌ام جای حضرت زهرا(س) را بگیرم؛ خیر من آمده‌ام که کنیز حضرت باشم»، همین ادب حضرت بود که روی فرزند بزرگوارشان اثرگذاشت و حضرت عباس(ع) هرگز امام حسین(ع) را جز آقا صدا نمی‌زدند. 

قاسمپور ادامه داد : این ادب نسبت به ولی و امام زمان(عج) یک سبک زندگی است، امروز شهدای ما تربیت‌یافتگان کسانی هستند که به حضرت زهرا(س) و حضرت ام‌النبین(س) اقتدا کردند.

وی افزود: در فرهنگ حضرت ام‌البنین(س) اقتدای به ولی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در دوران انقلاب و جنگ و سایر فتنه‌ها در تمام این موارد مادرانی داشتیم که با این روش جلوی فتنه‌ها ایستادند و شکرگذار شهادت فرزندان‌شان بودند، مگر می‌شود مادری ناراحت فرزندش نباشد ، اما اینگونه تربیت شده‌اند که همچون حضرت زینب (س) می‌گویند: «ما رأیت الا جمیلاً». این مادران همواره باید محترم شمرده شوند و مورد احترام باشند. 

حجت الاسلام حسین قاسمپور  در پایان گفت: امروز مادران شهدا نام فرهنگ مقاومت و ایثار را زنده نگه می‌دارند. بمب و پهپاد ابزار است اما پشت آن فرهنگ ایثار و شهادت است که انسان را به ‌پیروزی می‌رساند.  

در پایان این مراسم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از مادران وهمسران شهدا تجلیل شد و با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان لردگان کلیه مادران و همسران شهدا به صورت رایگان توسط دندانپزشک ویزیت شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار