خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه گرمسار به مناسبت سالروز تدفین شهدای گمنام دیدار کرد.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۵۵
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از گرمسار، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری به مناسبت سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه گرمسار با نمایندگان تشکل‌ها، نشریات دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه دیدار کرد.
این دیدار با حضور سید مجتبی حسینی فرد رئیس دانشگاه گرمسار، محمد مهدی فخاریان معاون فرهنگی و دانشجویی گرمسار و اعضای هیات رئیسه در دانشگاه گرمسار برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با بیان اینکه نخبگان اصلی، مجموعه‌های دانشجویی هستند که عموما افراط و تفریط در آنان دیده نمی‌شود اظهار داشت: مجموعه‌های دانشجویی با یک هدف مشخص و با همکاری سعی می‌کنند به اهدافشان در عرصه‌های مختلف علمی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و ادبی برسند و این از مدنیت و عقلانیت آنان است.
عبدالحسین کلانتری تقویت مجموعه‌های فرهنگی را از رسالت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها دانست که در این راستا احیای این مجموعه بعد از دوران کرونا و بازگشایی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه آینده کشور به دست همین جوانان ساخته می‌شود، افزود: یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی ارتباط دانشگاه با صنعت است که در این راستا با بازنگری آیین‌نامه انجمن علمی و تبدیل آن به انجمن علمی فناوری تلاش خواهیم کرد تا ورود دانشگاهیان به صنعت تقویت و تسهیل شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بیان کرد: سامانه فرنما به منظور ثبت رزومه فرهنگی دانشجویان فعال ایجاد شده است، این نرم افزار امکان ثبت کلیه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان را دارد که در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و اعضای تشکل‌ها تاثیرگذار است.
وی در ادامه گفت:تعامل بین دانشجویان در همه زمینه‌ها باعث رشد آنان و حل مسائل کشور است و باید نخبگان، شخصیتی را در وجود خود پرورش دهند که چند بُعدی باشد و بتوانند در کار‌های گروهی با دیگران تعامل خوبی داشته باشند.
در ادامه این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گرمسار نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برنامه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگی دانشگاه از مهر ماه سال گذشته تا کنون اظهار داشت: معاونت فرهنگی دانشگاه با همت تشکلات دانشجویی و انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی وهنری و هیات مذهبی دانشجویی کارنامه پر بار و درخشانی را از خود بجای گذاشته و با کنش‌های فرهنگی خلاقانه دانشجویان به ویژه دانشجویان نو ورود در نیمسال پیش رو نیز اقدامات ارزنده و اثربخشی داشته باشیم.


به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشجویان، دبیران انجمن ها، تشکل‌ها و کانون‌های ادبی به ارائه گزارشی از اقدامات خود در این دیدار پرداختند.
گفتنی است:افزایش بودجه تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، ادبی، علمی به ویژه فعالان تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، اشتغال فارغ التحصیلان فعال فرهنگی و بیمه دانشجویی از مسائل مطرح شده توسط دانشجویان در این نشست بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار