فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که سپاه، سیمای زمینی بسیاری از آیات الهی است، گفت: سرشت و ذات خلقت سپاه براساس تقوا است و تقوای الهی در سپاه یک حقیقت جاری است.
کد خبر: ۹۵۶۴۶۴۵
|
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، صبح امروز، پنجشنبه در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران که در مجتمع فرهنگی امامت در حال برگزاری است، اظهار کرد: سپاه سیمای زمینی بسیاری از آیات الهی است و سرشت و ذات خلقتش براساس تقوا است که در سپاه یک حقیقت جاری است و باید هم این گونه باشد.

وی افزود: رهبر  معظم انقلاب در یکی از بازدیدها از دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند سپاه، مصداق آیه شریفه  فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا ۚ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ است. چون سرشت و ذات سپاه پاسداران بر اساس تقواست و تقوای الهی در سپاه یک حقیقت جاری است.

سرلشکر ادامه داد: خانه های پاسداران نیز باید تجلی گاه آیات الهی باشد، مطابق آموزه های دینی خانه های مسلمانان با ذکر قرآن رفعت یافته و مردانی که در این خانه ها هستند، تجارت، آنها را از یاد خدا باز نمی دارد و اینها باید خصوصیت نیروهای سپاه باشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسرلشکر بیان کرد: واقعا سپاه بابی از ابواب جنت است چرا که میدان جهاد است که به روی بندگان خاص خدا باز می شود و این تصویر یک نهاد جهادی و در شان این نهاد الهی است.

سرلشکر سلامی توضیح داد: در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که منعکس کننده یک نهاد جهادی در تراز انقلاب اسرلشکر است و معراج شهیدان والا مقامی است که به عرش پر کشیدند.

وی ادامه داد: ما باید بازتاب دهنده آیات قرآن باشیم و سپاه باید در مقابل مردم متواضع و نرمخو باشد و خود را پایین دست ببیند و در مقابل دشمنان و کفار مستحکم و مقاوم باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سپاه می‌خواهد مروج معرفت ایمان، اعتقاد و فرهنگ در جهان باشد و نقطه کانونی ترویج قرآن در جامعه رهبر معظم انقلاب هستند که با تاکید و تمرکزی که روی این مسأله دارند جامعه را هدایت می‌کنند.

سرلشکرسلامی افزود: هرچه ائتلاف دنیا علیه ما بیشتر شود ایمان، استحکام و ثبات قدم ما نیز بیشتر خواهد شد ما اصحاب ثبات قدم هستیم و به دشمن پشت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: آرایش نظامی دشمن بر ایمان و استحکام ما می‌افزاید و دشمنان و صهیونیست‌ها به اذن خدا و بر اساس وعده الهی شکست خواهند خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به آیاتی از سوره حشر اظهار کرد: هم اکنون در دل صهیونیست‌ها رعب و وحشت افتاده است، آنها الان خانه‌های مردم مظلوم غزه را خراب می‌کنند اما بعد مجبور خواهند شد خانه‌های خود را خراب کنند چرا که سران آنها بی‌حکمت هستند.

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه تا دوم دی ماه در مشهد ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار