خبرهای داغ:
در آستانه هفته بسیج با آقای معین الدین صالحی برگزیده جشنواره مالک اشتر و یکی از سرگروه های برتر شهرستان، مصاحبه ای انجام شدکه در ذیل به آن اشاره می شود:
کد خبر: ۹۵۶۴۳۰۱
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱

‌به گزارش خبرگزاری بسیج چادگان، در آستانه هفته بسیج  با آقای معین الدین صالحی برگزیده جشنواره مالک اشتر و یکی از سرگروه های برتر شهرستان، مصاحبه ای انجام شدکه در ذیل به آن اشاره می شود:

لطفاً خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب معین الدین صالحی

فرزند حاج ولی الله صالحی

نام پایگاه:شهدای شهر رزوه

نام حوزه:حوزه امام خامنه ای مدظله العالی ، شهرزیارتی رزوه

سمت: بیش از ۹ سال سرگروه حلقات صالحین، عضو شورای پایگاه، ومسئول تعلیم وتربیت

ومسئول مجموعه فرهنگی تربیتی پروانه های حرم

-به عنوان یه فرد بسیجی تعریف شما از بسیج و فرد بسیجی چه می باشد؟

بهترین تعریف از بسیج درفرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند:« بسیج مجموعه ای است که در آن پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای رسیدن و به خوشبختی رساندن این کشور،جمع شده اند.» می باشد.

از بارزترین خصوصیات اخلاقی یک بسیجی چیست؟

قالَ عَلىّ عليه السلام: مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إمَاما فَلْيَبْدَأْ بِتَعْليمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْليمِ غَيْرِهِ، وَلْيَكُنْ تَأْديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسانِهِ وَمُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَمُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالاْءِجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَمُؤَدِّبِهِمْ. [نهج البلاغه، صبحى صالح، حكمت 73]

اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: هركس خود را پيشواى مردم قرار دهد، پیش از آموختن ديگران، به آموزش خود بپردازد، و بايد تربيت كردنش با سيرت و رفتارش، پيش از تأديب به زبانش باشد. آن كس كه معلم و مربّى خويشتن است، سزاوارتر است به احترام، از آنكه معلم و مربّى مردم است.

بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم خصوصیات بزرگ مردانی را بیان کنم که درقامت یک بسیجی خدمت کردند، اما همانطور که درحدیث بالا مطالعه نمودید، یک بسیجی پیش از آموختن ديگران، باید به آموزش خود بپردازد واین می طلبد شخص خودرا مجهز به صلاح تقوا کند.

وهمچنین اخلاص یکی ازبرترین خصوصیات اخلاقی مشترک در بین تمام بسیجیان است که باعث ماندگار شدن وادامه دارشدن عمل آنان می شود .

اهداف تاسیس مجموعه فرهنگی تربیتی پروانه های حرم چیست؟

اهداف ما از تاسیس مجموعه فرهنگی تربیتی پروانه های حرم:

_بکارگیری نوجوانان و جوانان در پایگاههای بسیج‌ و کانون های فرهنگی.

_آموزش اخلاق دینی و اجتماعی و فرهنگی.

_حفظ ارزشهای دینی واسلامی‌.

مهمترین دغدغه یک بسیجی در زندگی چیست؟

حفظ ارزشهای دینی واسلامی‌ است. انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی رابطه متقابل با یکدیگر دارند، حیات و بالندگی ارزش‌ها، مرهون کوشش دینی مردم و بالاخص بسیجیان می باشد زیرا، ارزش‌ها و معنویات و ماندگاری این دو در تعامل با یکدیگر است.

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

همه انسان ها برای خود آرزو وخواسته ای دارند اگر بنده بخواهم به بزرگترین خواسته خودم اشاره کنم این است که خداوند ظهور امام زمان عج الله فرجه الشریف رابرساند.

کلام آخر:

 از مهمترین شاخص ها درمنظر حضرت امام (رحمه الله علیه) برای بسیج اخلاص است. بدین معنا که عمل جهادی و حضور بسیجیان در صحنه نه برای کسب قدرت و یا منافع شخصی و مادی و یا رضایت دیگران، بلکه تنها مبتنی بر انجام وظیفه و کسب رضای الهی صورت می گیرد. با این نگرش، هر عمل غیرمبتنی بر اخلاص بی ارزش است. حضرت امام(ره) در شرح ویژگیهای بسیجیان می فرماید:«بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه میخورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.» صحیفه امام،ج‏21،ص194.

امیدوارم خداوند اخلاص درعمل را به همه ما عنایت کند ان شاالله.

ارسال نظرات