خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مولوی:

یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه‌بیشتر این دو با یکدیگر است

همدان-رئیس حوزه علمیه برادران شهرستان نهاوند گفت: یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و بالعکس است.
کد خبر: ۹۵۶۴۱۷۰
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه‌بیشتر این دو با یکدیگر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباس مولوی در مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح اظهار کرد: یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و بالعکس است.

وی با بیان اینکه این وحدت باعث آشنایی هرچه بیشتر و تعامل با دید بازتر این دو خواهد شد، اظهار کرد: ممکن است در ذهن خیلی‌ها این باشد که حوزه علمیه یک نهاد علمی، سنتی و قدیمی است که برخی نیز به آن علوم قدیمه می‌گویند اما در واقع اینگونه نیست و در سال‌های بعد از انقلاب و توجهاتی که به این نهاد مقدس شده، باعث شکوفائی حوزه‌های علمیه شده است.

امام جمعه موقت نهاوند گفت: حوزه علمیه در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های علمی و گستره فعالیت‌های این نهاد مقدس داشته است چه فعالیت‌هایی که ارتباط با حوزه دارد و چه فعالیت‌های مرتبط با نظام اسلامی، چه جامعه اسلامی و فعالیت گسترده در حوزه بین الملل دارد.

وی افزود: جامعه المصطفي العالمیه یکی از این نهادهای بین المللی و از برکات حوزه‌های علمیه است، نهادی علمی آموزشی که فرصت تحصیل در سه حوزه کلان دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و زبانی را برای مشتاقان سراسر عالم فراهم می‌کند و در حال حاضر با بیش از ۹۰ ملیت در قم فعالیت می‌کند.

مولوی در پایان خواستار وحدت هر چه بیشتر بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها شد و افزود: هرچه وحدت بین حوزه و دانشگاه بیشتر شود سطح علمی دانشجویان و طلبه‌ها بالاتر خواهد رفت؛ از اساتید حوزه و دانشگاه خواهشمندیم که این وحدت را بیش از گذشته افزایش دهند، تا شاهد افزایش سطح علمی بالاتری در کشور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات