حجت‌الاسلام ناطقی خمسه در گفتگو با بسیج:

وظیفه کنونی روحانیت سنگین‌تر از دوران دفاع مقدس است

همدان- استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه وظیفه کنونی روحانیت سنگین‌تر از دوران دفاع مقدس است،گفت: امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است، اگر از جهاد تبیین غفلت کنیم ضرر خواهیم کرد و نسل جوان ما ممکن است آسیب ببیند.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۴۵
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

حجت‌الاسلام ابوالفتوح ناطقی خمسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان همدان، در خصوص نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: نقش روحانیت نقش کلیدی بود، یکی از مسائل مهم در جبهه و جنگ که فرماندهان به آن نیاز داشتند این بود که روحانیون ضمن اینکه موظف به امر تبلیغ بودند و از کارها گره گشایی می‌کردند، به عنوان یک عنصر در رفع مشکلات حضور می‌یافتند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه روحانیون بسیجی و ایثارگر در دوره معاصر، افزود: وظیفه کنونی سنگین‌تر از دوران دفاع مقدس است چرا که در دفاع مقدس یک حرکت جدیدی پیش آمد و مردم روحیه احساساتی داشتند و استکبار جهانی غافلگیر شده بود و دشمن در مقابل بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: اینک وظیفه چیز دیگری است و دشمن مجهزتر شده و  کارهای سنگینی انجام می‌دهد، روحانیون اعم از نخبگان، مبلغانی که بیان رسایی دارند و از کسانی که در بین مردم به نحوی از جایگاه معنوی برخوردار هستند باید نسبت به جهاد تبیین و در رابطه با ارزش‌های نظام و انقلاب و اهداف انقلاب تبیین کنند تا نسل جوان بدانند که گذشته چه بود.

وی با بیان اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس روحیه رزمندگان کاملا ایثار، از خودگذشتگی و دفاع از ارزش‌های اسلامی بود، عنوان کرد: امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است، اگر از جهاد تبیین غفلت کنیم با توجه به اتفاقات جهانی که به وجود آمده ما ضرر خواهیم کرد و نسل جوان ما ممکن است آسیب ببیند.

ناطقی خمسه در خصوص بحث هدایتگری شهدای روحانی و اینکه چطور می‌توانیم آنها را در جامعه امروز به خصوص به نسل جوان  معرفی کنیم، گفت: ما باید خود به سراغ جوانان برویم و در آنها روحیه ایجاد کنیم و با تعامل و محبت جوانان را جذب مباحث کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار