خبرهای داغ:
در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت صورت گرفت؛

اعطای یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به خانواده‌ها در تویسرکان

همدان-فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: در تویسرکان به هر دو خانواری که فرزند سوم به دنیا بیاورند یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در یک جای خوش آب و هوا داده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۳۰
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
اعطای یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به خانواده‌ها در تویسرکان

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و مشوق‌های دولت و نظام اظهار کرد: در تویسرکان به هر دو خانواری که فرزند سوم به دنیا بیاورند یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در یک جای خوش آب و هوا داده می‌شود.

وی خطاب بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت را ۸۵ میلیون نفر ایرانی عنوان کرد و افزود: مشوق‌های دولت و نظام بر اساس قانون جوانی جمعیت در همه ابعاد رو به افزایش است.

فرماندار شهرستان تویسرکان نرخ باروری در کشور در دهه ۶۰ را ۴ درصد عنوان کرد و افزود: اکنون نرخ باروری به ۱/۲ تا ۱/۳ درصد رسیده است.

وی نقش باورها و تغییر فرهنگ‌ها را عامل اصلی کاهش فرزندآوری در کشور عنوان کرد و افزود: متآسفانه در یک برهه زمانی چند دهه با تبلیغ شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر فرهنگ سازی برای کم کردن نرخ فرزندآوری انجام شد.

افشاری تصریح کرد: اکنون نیز باید در راستای افزایش نرخ فرزندآوری در جامعه تبلیغ و کارهای فرهنگی گسترده انجام تا موجب تغییر نوع نگاه ها به این مسئله شود.

وی با تأکید بر اینکه تکریم مادران باردار باید توسط بهورزها و همه کسانی که با آنها سر و کار دارند انجام شود، گفت: نوع مواجهه با مادر باردار در راستای تشویق فرزندآوری بسیار مهم است.

فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: افزایش پزشک زنان و زایمان باید در دستور کار قرار گیرد تا مادر ساعت‌ها پشت درب اتاق پزشک معطل نشود.

وی توجه به تحکیم بنیاد خانواده در بین اقوام را حائز اهمیت دانست و گفت: داشتن زندگی سالم و بهدور از هیاهو الگویی برای ازدواج جوانان و فرزندآوری نسل جوان است.

افشاری از کاهش ۲۳/۳ درصدی نرخ طلاق در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: این مهم با یک حرکت جمعی از روحانیت، مساجد، مجموعه شبکه بهداشت و درمان و دادگستری  رخ داده است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت در کشور  گفت: در همدان نیز با ورود جهاد دانشگاهی مرکز درمان ناباروری راه اندازی می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان خواستار تمرکز بیشتر حوزه بهداشت و درمان بر روی موضوع فرزندآوری شد و افزود: حوزه بهداشت و درمان چون به طور مستقیم با حوزه فرزندآوری، مادران باردار و زنان و زایمان برخورد دارد در نوک پیمان جوانی جمعیت است.

وی با تأکید بر اینکه اگر قانون جوانی جمعيت که سال گذشته مجلس تصویب کرده است به درستی اجرا شود، خیلی از موضوعات و مشکلات فعلی در بلند مدت حل می شود، گفت: تغییر باورها منجر به تغییر رفتار در بلند مدت می شود.

افشاری در ادامه بحث سالمندی را اتفاقی مبارک دانست و افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت، رفاه عمومی و امید به زندگی سبب شده متوسط سن از ۵۳ سال در سال ۵۶ به ۷۴ سال در زمان کنونی برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات