خبرهای داغ:
اسماعیلی:

۲۷۵ طرح طی هفته دولت در ملایر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

همدان-معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷۵ طرح و پروژه با ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار طی هفته دولت در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۶۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۲۷۵ طرح و پروژه با ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۲۵۰ طرح و پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این حجم از پروژه و اعتبار در هفته دولت امسال در مقایسه با سایر دوره‌ها بی‌سابقه است و با برخی استان‌ها برابری می‌کند، افزود: علاوه بر طرح‌ها و پروژه‌های هفته دولت، برخی مگا پروژه‌های این شهرستان همچون نهضت ملی مسکن، اعتبار برای آن تعریف نشده، اما در دست اجرا است و چرخش مالی اعم از زیرساخت، روبنایی، سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این شهرستان فعال است که تمامی این پروژه‌ها دارای برنامه زمان‌بندی هستند و پس از تکمیل و بهره‌برداری، زمینه اشتغال پایدار برای ۹ هزار و ۲۸۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی پروژه‌های هفته دولت در سامانه "من‌تاک" راستی‌آزمایی شده و یک رکورد تاریخی را در هفته دولت امسال رقم خواهیم زد، ادامه داد: یکی از وعده‌های مهم و اصلی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، مسکن است که در قالب نهضت ملی مسکن، الحاق ۲ هزار هکتار به شهر ملایر توافق شد و در فاز نخست، ۵۱۵ هکتار توافق شده و به متقاضیان واحد شرایط زمین‌های ویلایی رایگان ۲۰۰ متری واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای سه شهر جوکار، ازندریان و زنگنه نیز زمین به صورت قعطی تامین شده، گفت: فراخوان لازم برای این سه شهر صادر شده تا متقاضیان نسبت به تشکیل پرونده در بانک عامل اقدام کنند.

معاون استاندار همدان در حوزه توسعه و عمران شهری و روستایی این شهرستان نیز اظهار داشت: شهرداری‌ها در قالب پروژه‌های عمرانی و یا سرمایه‌گذاری به ویژه شهرداری ملایر شروع کردند، ۴۳ هزار میلیارد تومان است که این رقم ۲۰ برابر بیشتر از سال گذشته است.

وی یادآور شد: در حوزه خدمات روستایی و عمران روستایی، ۸۳۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است که ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داریم.

اسماعیلی گفت: در نهضت سراسری آسفالت رکورد زدیم و امسال سه هزار میلیارد ریال راهداری، بنیاد مسکن و شهرداری‌ها آسفالت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع انجام دادند که ۲۷۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم و همچنان در دست اجرا است.

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور به توسعه نقاط شهر به ویژه حاشیه‌ای، تاکید کرد: شهرداری ملایر در رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار انقلابی ایجاد کرده و محله شهید زرینی به عنوان یک محله کمتر برخوردار از بسیاری امکانات زیرساختی، فرهنگی‌، عمرانی، آموزشی و خدماتی بهره‌مند شد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال، ۳۸۰ درصد رشد فعالیت و سرمایه‌گذاری داشتیم و ۷۶۰ میلیارد ریال پروژه انجام شده است و در حوزه آب و فاضلاب ۳۸۰ میلیارد ریال و ۳۸۰ درصد رشد، ۴۳ میلیارد ریال ۲۵۰ درصد رشد در حوزه مخابرات، گاز ۴۶ میلیارد ریال و راه‌های مواصلاتی ۲ هزار میلیارد ریال با ۱۰۰ درصد رشد کار شده است.

وی ادامه داد: پروژه مهم، راهبردی و تاثیرگذار خط ریلی ملایر- همدان در دست اجرا است و ملایر را به شمال غرب تا خوزستان متصل می‌کند که تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه استراتژیک هزینه شد و ۲ ایستگاه در محور طاسبندی و کهریز ملایر احداث خواهد شد.

اسماعیلی همچنین به رشد ۶ برابری زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: در این راستا بانک اطلاعاتی زمین در این شهرستان درست کردیم و هفت نقطه برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی ملایر تاکنون قطعی شده و یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار زمین با مردم توافق کردیم.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدام روند کار برای سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد شد، افزود: از ابتدا تاکنون کل زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان ۲۸۳.۵ هکتار بود که در دولت سیزدهم رشدی ۶۰۰ برابری خواهد یافت.

معاون استاندار همدان منطقه ویژه اقتصادی سامن را یکی از اقدامات مهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های صنعتی ملایر دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه ۱۶ سال فقط روی کاغذ بود که در دولت سیزدهم پیگیری‌های لازم برای احیای این انجام و زمین تامین و استعلامات در حال اخذ شدن است.

وی همچنین از آماده افتتاح بودن کارخانه تولید دستکش لاتکس با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تولیدات این کارخانه در ایران بی‌نظیر است و برای ۱۴۸ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اسماعیلی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه شیشه با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این اَبر پروژه که در خاورمیانه کم‌نظیر است در منطقه شوشاب و در ۲ فاز احداث می‌شود.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت بافتسان با ۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره تولید، فاز نخست تولید آجر فشاری و کارخانه تولید سیگار از ضایعات زعفران با میزان سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز نخست و اشتغالزایی ۵۰ نفر همزمان با هفته دولت اشاره کرد.

فرماندار ویژه ملایر احیای شرکت ذوب آهن و نورد ملایر و تغییر مدیریت با ورود سرمایه‌گذار جدید را یکی از اقدامات مهم در راستای بازگرداندن واحدهای تولیدی به چرخه تولید عنوان و بیان کرد: با مالکیت جدید این شرکت، بحران چهار هزار میلیارد ریال بدهی ذوب آهن برای همیشه تمام شد.

وی به در دست اجرا بودن واحد تولید شمش منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: کل نیاز کشور به شمش منیزیم ۲ هزار و ۵۰۰ تُن است که این واحد در ملایر به تنهایی قادر به تولید ۶ هزار تُن در سال است.

اسماعیلی ادامه داد: تا پایان امسال طرح تولید آندالوزیت و گارنت و شرکت فروسیلیس رهاورد زاگرس به بهره‌برداری می‌رسد و طرح تولید کاغذ و مقوای لاینر با حجم سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریال سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی فروسیلیس فروآلیاژ کاوه با هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، صدرا ذوب، طرح توسعه شرکت معادن سرمک شامل تولید آهن مگنتیت با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر، شرکت لوح زرین با ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۵۰ نفر اشتغال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا برشمرد.

*آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه انگور در هفته دولت

به گفته وی؛ مرکز خوراک دام ملایر که پس از سال‌ها احیا شد با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تُن آماده افتتاح است و عملیات اجرایی پالایشگاه انگور با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر همچنین افتتاح ۲ واحد مرغداری با ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه آبزیان و توسعه کشت گلخانه‌ای را از دیگر پروژه‌های هفته دولت در بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: واحدهای گلخانه‌ای در شهرک گلخانه حرم‌آباد پس از سال‌ها سنددار شدند.

وی تاکید کرد: در حوزه خرید تضمینی گندم ۵۵ درصد رشد داریم و خرید گندم از ۶ هزار تُن به ۲۶ هزار تُن در سال‌جاری رسیده است.

اسماعیلی با اشاره به توسعه اقدامات و خدمات در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز ملایر در مراحل نهایی است و ۱۰۱ قلم تجهیزات این بیمارستان تخصیص خورده و ۳۵ درصد تجهیزات وارد شهرستان شده و بیمارستان خیرساز ازندریان نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و اورژانس و مرکز ناباروری بیمارستان مهر نیز آماده افتتاح است.

وی یادآور شد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر که یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور است، زمین آن تعیین شده و استعلامات در حال انجام است.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در حوزه تسهیلات حمایتی، سه هزار و ۹۵۲ نفر تسهیلاتی بالغ بر یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال وام ازدواج، سه هزار و ۶۰۵ نفر چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری و ۱۵۱ فقره وام ودیعه مسکن با ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی به رشد ۹۰ درصدی حوزه دانش‌بنیان‌ها اشاره کرد و افزود: ۲۳ واحدهای فناور و دانش‌بنیان این شهرستان تسهیلاتی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال دریافت کردند.

اسماعیلی یادآور شد: در راستای حمایت از فعالیت‌های ورزشی، چندین سالن ورزشی روستایی افتتاح و هفت زمین چمن مصنوعی با ۵۱۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

وی در حوزه آموزشی به اضافه شدن ۶ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، اجرای پروژه‌های آموزشی و عمرانی در دانشگاه‌ها، تالیف پنج عنوان کتاب، چهار عنوان اختراع و چاپ مقالات ISI اشاره و بیان کرد: ۱۵ پروژه با ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه آموزش و پرورش در دست اجرا است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه اقدامات دولت در حوزه آبرسانی در این شهرستان مطلوب است، گفت: پروژه توسعه شبکه فاضلاب ملایر یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از مصوبه سفر دارد و ۷۷۰ میلیارد ریال ماده ۵۶ و ۲۳۰ میلیارد ریال هم از وزارت نیرو اعتبار دارد که موجب شتاب‌گیری اجرای این طرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرک گلخانه‌ای حسین آبادناظم نیز نخستین و مدرن‌ترین گلخانه خاورمیانه است که طراحی و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات و دستاوردها نشان دهنده این است که تحول اقتصادی ملایر آغاز شده و فردای ملایر بهتر و روشن‌تر از امروز خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات