خبرهای داغ:
سردار مجیدی خبر داد

برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در راستای کنگره ملی شهدای استان همدان

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی در راستای کنگره ملی شهدای استان همدان گفت: مقدماتی فراهم شد تا سرکشی از خانواده شهدا همراه با اهدای مدال «سرو» انجام ‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۳۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان که با حضور سردار آزادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، استاندار و روسای کمیته‌های ۲۲گانه در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: برنامه‌های بزرگی همچون دیدار با رهبری و برنامه چهار روزه اجلاسیه پیش‌رو است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی بود که انجام شد، افزود: مقدماتی فراهم شد تا سرکشی از خانواده شهدا را انجام دهیم و مدال «سرو» با عکس شهیدِ خانواده تهیه شده که به هر خانواده اهداء می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی نمایش «فصل شیدایی» است که ۱۵ روز ادامه دارد و از ابتدای آفرینش تا صدر اسلام و از صدر اسلام تا دوران معاصر را رویت می‌کند؛ شهید گمنام اولین کاری بود که در کشور انجام شد و توفیق شد فضای معنوی را در نمایشگاه بین المللی همدان داشته باشیم.

*تهیه بیش از ۱۵ مستند تلویزیونی از شهدای غریب

مسئول کمیته رسانه دومین کنگره ملی شهدای استان همدان اظهار کرد: ۶۱ جلسه برای اجرایی کردن مباحث کنگره در صدا و سیمای مرکز همدان برگزار کردیم و تلاش کردیم همه فعالیت‌های کنگره را در انعکاس دهیم.

کیوان الوندی افزود: برگزاری یادمان شهدا در رادیو که هر جلسه در خدمت خانواده شهدا بودیم، برگزاری۵۰ یادواره رادیویی، پخش کتاب‌های صوتی با همراهی اداره کل حفظ آثار که همه این کتاب‌ها در حوزه صدای سازمان در رادیو اینترنتی بارگزاری شد از جمله فانوس خرم، صبر زرد، راه ستاره، بعضی جاودانه‌ترند، ساعت ۱۶ به وقت حلب و ...  و نمایش‌های رادیویی نیز از برنامه‌ها اجرایی بود.

وی ادامه داد: انعکاس یادواره شهدای روحانی، تولید ۱۴ پوستر در خصوص زندگینامه شهدا، بیش از ۱۵ مستند تلویزیونی از شهدای غریب که تاکنون برای آنها کاری انجام نشده بود که حدود یک سوم آن تا کنگره آماده می‌شود؛ همچنین ۱۰ مستند دیگر تلویزیونی را هم آغاز به کار کردیم و هدف این است که کارهای رسانه‌ای ادامه داشته باشد؛همچنین ۲۲۰ کلیپ در فضای مجازی منتشر شد.

* امروز شاهد یک رویداد موفق هستیم

مسئول کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره ملی شهدای استان همدان نیز اظهار کرد: امروز شاهد یک رویداد موفق هستیم و بهترین فضاها را برای برگزاری مراسم‌ها داریم.

مسعود حسینی با بیان اینکه «فصل شیدایی» از جمله اقداماتی بود که برگزار شد، افزود: فضاسازی، خدمات‌رسانی اتوبوسرانی با ۲۰ دستگاه اتوبوس، آسفالت‌ریزی که کاری ماندگار شد، گل‌کاری، غرفه‌های داخل نمایشگاه، پاکبان‌ها، نظافت محل، چینش صندلی‌ها و برپایی میزخدمت در محل نمایشگاه از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی با اشاره به پشتیبانی شهرداری از یادواره‌های شهدا گفت: ۲۰ یادواره برگزار شده و شهرداری بودجه خوبی را در این زمینه هزینه کرد، در حوزه کاشی‌کاری نیز ۸ مکان داریم که چهار مورد آن در کنگره رونمایی می‌شود.

مسئول کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره ملی شهدای استان همدان با بیان اینکه چند المان فاخر نیز در دستور کار داریم، افزود: دو المان برای شهید همدانی که ماکت آن در دست تهیه است و المان کتاب‌های سردار حسام، یادمان شهید گمنام خضر، نقاشی دیواره‌ها که دو مورد انجام شده و تا کنگره ۱۲ مورد را انجام می‌دهیم.

وی گفت: با توجه به همزمانی اربعین حسینی با کنگره شهدا، در بلوار ارتش و آیت الله نجفی عکس تمام شهدای شهرستان همدان به صورت ریسه نصب شده است.

حسینی عنوان کرد: ثبت جهانی هگمتانه نیز هفته آینده به پایان می‌رسد و تمام فضاسازی‌ها به پایان رسیده و به ریز بودجه‌ها مشخص است و آمادگی کامل در این کمیته وجود دارد.

*تهیه مستندی ۵ لشکر در استان همدان

مسئول کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدای استان همدان نیز اظهار کرد: کمیته فرهنگی هنری جلسات متعددی را برگزار کرد و ماحصل این جلسات ۳۰ عنوان برنامه شد.

وحید خادمی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های شاخص، نکوداشت سردار حسام از فرهیختگان استان بود که سال گذشته در حوزه تالیف انجام شد، افزود: در حوزه تولید مستند دو برنامه برگزار شد و مستندی در خصوص ۵ لشکر در استان برگزار شد که در حال تولید است و به کنگره می‌رسد و تولید آلبوم نیز با همکاری اداره ارشاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به تهیه فیلم سینمایی شهید همدانی که مقدمات آن انجام شده است، گفت: فیلمنامه در بنیاد روایت فتح انجام شده، جشنواره حبیب حرم بعد از شهادت شهید همدانی هر دو سال یکبار برگزار شده و امسال هم درعناوین مختلف با چهار زیرمجموعه در آبان ماه برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدای استان همدان تصریح کرد: توزیع بروشور شهدای استان با همکاری میراث فرهنگی و برگزاری برنامه‌های دیگر در حوزه کتابخوانی نیز از دیگر اقدامات است.

* برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه ادبیات ملی دفاع مقدس

مسئول کمیته تالیف و نشر کنگره ملی شهدای استان همدان در ادامه اظهار کرد: در حوزه تالیف و تدوین و نشر در سال گذشته ۵۰ اثر کارشناسی کردیم و در نشریات با کمک آموزش و پرورش تاکنون ۱۰ هزار شمارگان نشریه چاپ شده و نشریه جاودانه که راکد شده بود دوباره از سر گرفته شد.

محسن صیفی‌کار افزود: حدود ۱۰۰ عنوان کتاب از مرحله نگارش تا چاپ داریم و در این حوزه ۳۲ اثر کودکان را در دست چاپ داریم و در این ماه ۲۴ کتاب به صورت ماکت ارائه می‌شود، در این حوزه تلاش کردیم با ۶ حوزه در استان قرارداد ببندیم.

وی گفت: دوازدهمین دوره نمایشگاه ادبیات ملی دفاع مقدس برگزار می‌شود که بیش از ۱۲۰ ناشر شرکت می‌کنند، این یک کار ملی است و یک میلیارد بن خرید کتاب برای مردم نظر گرفته شده است که می‌تواند اثرگذار باشد.

*برگزاری ۵ هزار دیدار با خانواده شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان نیز در ادامه با اشاره به سه وظیفه محوری اظهار کرد: تجلیل از نخبگان شاهد تعداد ۲۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف شناسایی شد که در اوایل مهرماه انجام می‌شود، مهمانی لاله‌ها در آستانه کنگره برگزار می‌شود، ۵ هزار دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و اهدای نشان سرو که مدالی است که عکس شهدا در آن قرار گرفته همراه با هدیه نقدی و برنامه‌ریزی شده تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

مجید صفدریان با بیان اینکه تا امروز یک هزار و ۴۸۰ مدال به استان رسیده و ۸۰۴ دیدار انجام شده است، گفت: تا پایان شهریور ماه تمام دیدارها انجام می‌شود؛ دیدار خانواده‌های سه و چهار شهید با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه و تعدادی از مسئولین انجام شده و خانواده‌های دو شهید به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار