خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

افتتاح ۱۰۰۴ پروژه طی هفته دولت در همدان

همدان-استاندار همدان گفت: امسال در هفته دولت طرح‌های مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و خدماتی در همدان یک هزار و چهار پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۲۵
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، روز همدان، روز ولادت شیخ الرئیس ابوعلی سینا که خدمات او جهان را درنوردیده به گونه‌ای که مجموعه پزشکی جهان مرهون این پزشک بزرگ هستند و روز پزشک، اظهار کرد: دولت مردمی «ایران قوی» در طول دو سال گذشته توانسته با چیرگی بر مسائل و مشکلات، فضای کشور را با تثبیت موقعیت اقتصادی به سمت بهتر شدن امور حرکت کند و شتابان رو به جلو است.

وی با بیان اینکه در عرصه دیپلماسی و مراوده با کشورهای همسایه و جهان توفیقات خوبی داشتیم و روزبروز بهتر خواهد شد و در کسب رتبه‌های ممتاز در صنایع پیشرفته، نظامی، علم، تکنولوژی و دانش روز پیشرفت خوبی داشتیم که با حمایت دولت است، افزود: امسال در هفته دولت طرح‌های مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و خدماتی در همدان یک هزار و چهار پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

استاندار همدان گفت: ۱۷۵ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان برای کلنگ زنی در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است؛ در مجموع یک هزار و ۱۷۹ طرح معادل ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان پروژه در این هفته افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی ابراز کرد: این رقم در دهه فجر و هفته دولت سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بیش از ۱۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده اما امسال مجموع کلنگ زنی‌های ما ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان شده است و این نشان دهنده افزایش پروژه‌ها طی یک سال است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه دو سال گذشته در حوزه عمرانی از جمله تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهر همدان اقدامات خوبی در استان انجام شده است، عنوان کرد: از جمله اقدامات می‌توان به پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان با مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد تومان اشاره کرد که پمپاژ و برق رسانی تکمیل شده است و ظرف دو هفته آینده افتتاح می‌شود و در حال حاضر بیش از یک هزار لیتر آب در ثانیه از تالوار به همدان منتقل می‌شود که در صورت جابجایی برق، پیش بینی شده برای این مکان و وصل شدن به شبکه برق سراسری به ۱۸۰۰ لیتر برثانیه می‌رسد.

وی گفت: میزان مصرف آب تابستان نسبت به سال گذشته بسیار زیاد شده و از ۲ هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه به ۲ هزار و ۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است؛ این میزان افزایش طبیعی نیست و دستگاه‌ها باید این کنترل و نظارت را داشته باشند و اصحاب رسانه هم باید در این کار کمک کنند تا جلوی هدررفت آب گرفته شود.

استاندار همدان ابراز کرد: الحاق و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در ۲۸ شهر صورت گرفته و در هفته دولت در برخی شهرستان‌ها واگذاری زمین انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: نهضت ملی شهرک جدید اکباتانا بعد از چهار دهه بی‌توجهی و اجرای طرح جامع شهر همدان، در دولت سیزدهم به نتیجه رسید.

قاسمی فرزاد گفت: طرح جامع شهر همدان بعد از ۶ سال به سرانجام رسید، کارشناسان رسمی یونسکو از فردا در همدان مستقر می‌شوند و مراحل ثبت جهانی هگمتانه آماده است که انجام شود؛ برای ثبت هگمتانه نسبت به زدودن آلاینده‌ها، ساماندهی منظر شهری، برداشتن طبقات اضافی، جمع‌آوری آسفالت پیرامون هگمتانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در موضوع پنجره واحد ساختمانی اقدامات خوبی انجام شد، ابراز کرد: ساختار تعیین و اقدامات نظام مهندسی، تامین آب شرب ۱۶۰ روستا تا پایان سال با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و ۲۰۰ روستای جدید بالای ۲۰ خانوار تا سه سال آینده، احیای ۱۵۲ واحد تولیدی راکد، تحقق ۱۱۰ درصدی اشتغال در سال گذشته که ۹ هزار و ۸۰۰ نفر صاحب شغل شدند، افزایش ۴۳ درصدی صادرات از گمرک و افزایش ارزش افزوده از جمله اقدامات انجام شده در دو سال گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار