خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

احیای آثار تاریخی و فرهنگی در دستور کار دولت است

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه احیای بناهای تاریخی و فرهنگی در دستور کار است، گفت: نهضت احیای بافت‌های تاریخی محاسن بسیاری در راستای گردشگری، مقاوم‌سازی آثار و کارایی مناسب اقتصادی دارد.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۲۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در بازدید از چهار بنای تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده در حال احیای شهر همدان اظهار کرد: در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی و با تأکیدات رئیس‌جمهور توجه ویژه به آثار ثبت ملی احیای بناهای تاریخی و فرهنگی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه همدان با بیش از ۳هزار سال قدمت، آثار تاریخی و ابنیه‌های بسیاری در دل خود جای داده است، گفت: امروز از آثار تاریخی دو سده‌ اخیر شهر همدان که ثبت ملی شده‌اند و با همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرمایه‌گذاران این آثار تاریخی و فرهنگی درحال احیاء است، بازدید صورت گرفت‌.

استاندار همدان افزود: نهضت احیای بافت‌های تاریخی محاسن بسیاری مانند زیباسازی منظر شهر، استفاده ویژه در راستای گردشگری، مقاوم‌سازی آثار و کارایی مناسب اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: مالکین آثار و اماکن تاریخی می‌توانند از این نمونه‌های احیاء شده الگو بگیرند و بافت‌های ناکارآمد و آسیب‌زا را به بافت‌های کارآمد اقتصادی و درآمدزا تبدیل کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: این اقدامات در راستای تقویت بنیه زیرساخت‌های گردشگری، مکان‌های اقامتی، رستوران‌ها و بومگردی‌ها که محلات را از بافت فرسوده خارج می‌کند و باعث فعالیت اقتصادی درآمدزا می‌شود، مورد تأکید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار