خبرهای داغ:

بازدید وزیر میراث فرهنگی از بناهای تاریخی ملایر و نهاوند

همدان- عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به شهرستان ملایر و نهاوند از بناهای تاریخی این شهرها بازدید کرد.
کد خبر: ۹۴۷۹۵۸۲
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عصر امروز عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یک سفر یک روزه به استان همدان، در شهرستان‌های ملایر و نهاوند حضور پیدا کرد .

ضرغامی پس از سفر نیم روزه در ملایر به شهرستان نهاوند سفر کرد و پس از استقبال مسئولین از محل کاوش معبدلائودیسه در محله ی دوخوهران و مسجد این منطقه بازدید کرد .

 معبد لائودیسه یکی از آثار به جای مانده از دوران سلوکیان در نهاوند است که در بافت قدیمی شهر و در محدوده دو خواهران قرار داردکه در اثر کاوش های این معبد ، مسجد مجله که همجوار با این محله تاریخی است در کاوش های اخیر لائودیسه آسیب دیده که منجر به تعطیلی این مسجد شده است .

ضرغامی سپس از خانه تاریخی صمصام نهاوند بازدید کرد، این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار در یکی از محلات قدیمی شهر نهاوند واقع شده و سال ۱۳۸۰ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

پس از آن وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولین شهرستان نهاوند از بازار قدیمی سنگ میل و بازارچه صنایع دستی شهرستان نهاوند بازدید و با بازاریان و غرفه داران گفتگو کردند.

 مسجد تاریخی امام‌حسن مجتبی(ع) (جامع) نهاوند، دیگر بازدید ضرغامی در شهرستان نهاوند بود، این مسجد که به مسجد جامع نهاوند نیز مشهور است، در سمت شمال میدان قیصریه نهاوند واقع‌شده است و از آثار دوره سلجوقیان است .

 خانه تاریخی فاطمی نهاوند دیگر بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود ، این بنا در عصر قاجار بنا نهاده شده است و مالکین پیگیر ثبت ملی شدن این ملک و مرمت آن هستند.

حضور در مراسم حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور سردار کوثری، بازدید از حمام تاریخی حاج آقا تراب و حضور در شورای اداری شهرستان نهاوند در سراب فارسبان از آخرین برنامه‌های سفر نیمروزه ضرغامی در شهرستان نهاوند بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار