خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

ثبت جهانی هگمتانه تحول بزرگی در گردشگری همدان است

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه امروز ارزیاب یونسکو  برای به همدان می‌آید، گفت: با ثبت جهانی هگمتانه تحول و رخداد بزرگی در عرصه گردشگری همدان رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۵۳
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن تبریک این روز ‌وهفته دولت اظهار کرد: استان همدان نقاط برجسته کشور در حوزه سلامت است و پتانسیل و ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

وی با اشاره به رویداد مهم ثبت جهانی هگمتانه گفت: هگمتانه در استان همدان در زمره میراث جهانی است که با ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو زمینه را برای رونق گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران کهن به جهانیان مهیا می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان یک شهر تاریخی و از کهن‌شهرهای ایران است، بیان کرد: راه‌های رسیدن به ثروت در شهرهای تاریخی، ثبت جهانی و توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری است که پیگیری برای جهانی شدن هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز بر همین اساس دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ارزیاب یونسکو برای به همدان می‌آید، خاطرنشان کرد: با ثبت جهانی هگمتانه تحول و رخداد بزرگی در عرصه گردشگری همدان رقم خواهد خورد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بافت تاریخی در شهر همدان و به خصوص سایت تاریخی هگمتانه برای مردم و مسئولان این استان اهمیت تاریخی، فرهنگی، و هویتی دارد، تأکید کرد: مردم ما با نام و نشان این شهر در کتب تاریخی از دوره‌های تاریخی مختلف از مادها گرفته تا هخامنشیان، اشکانی و…آشنا هستند اما لازم است این هویت ‌‌تمدن تاریخی در اذهان عامه مردم کشور و استان جلوه بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه پزشکی مرهون بوعلی سینا، کتاب قانون و تجربه‌ها و یافته‌های اوست، گفت:از دانشگاه علوم پزشکی همدان کمال  تشکر و قدردانی را دارم که در حوزه‌های مختلف جهادگرانه تلاش می‌کنند.

استاندار همدان ضمن اشاره به اقدام جهادگری و ایثارگرانه مدافعین سلامت در ایام کرونا گفت: پزشکان و کادر درمان  با تلاش‌های بی وقفه خود روح‌وجسم مردم را التیام می‌بخشند.

وی با اشاره به تاکید و توجه دولت مردمی به حوزه بهداشت و درمان گفت: در دوران کرونا با ‌تلاش وزرات بهداشت و جهادگران  اقدامات خوبی در حوزه واکسیناسیون  مردم انجام شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در استان همدان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در حوزه درمان انجام گرفته است، اظهار کرد: بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با عزم اراده دولت سیزدهم و مسئولین خدوم و دغدغه‌مند دانشگاه علوم پزشکی بعد از ۱۴ سال در هفته دولت امسال بیمارستان اکباتان افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام استان، رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، خوابگاه ریحانه ۲، افتتاح مرکز ناباوری ۲ شهرستان ملایر وغیره در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار