خبرهای داغ:
حجت الاسلام ارزنده:

جبهه ما، جبهه اندیشه و تفکر است/ بهترین سلاح ما در جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است

همدان-امام جمعه شهرستان ملایر با اشاره به تفاوت جبهه ما با جبهه دشمنان گفت: جبهه ما، جبهه اندیشه و تفکر است و هر جا وارد عمل شود به طور قطع فتح و نصرت با او است.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۲۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا و شهدای روحانی اظهار کرد: معمولا وقتی از شهدای روحانی صحبت می‌شود تلقی مردم این است که روحانیون در جبهه و جنگ فقط به کار تبلیغ مشغول بوده‌اند در حالی که تعداد زیادی از شهدا و روحانیون ما در جبهه در رده‌های مختلف مسئولیتی و هسته عملیاتی مانند فرمانده دسته، گروهان، گردان، تیپ و حتی معاون لشگر خدمت می‌کردند.

وی افزود: روحانیت علاوه بر اینکه در جبهه به معرفت‌افزایی و بیان مسائل معرفتی می‌پرداختند یک فرمانده به معنای واقعی و تمام عیار در میدان جنگ و نبرد بودند که معمولا به این مسأله پرداخته نمی‌شود.

امام جمعه ملایر بیان کرد: روحانیت وقتی در عرصه‌های مختلف وارد صحنه می‌شود به خوبی می‌درخشد، در جنگ و جهاد هم علاوه بر بحث فرهنگی در رسته نظامی هم خوب وارد شدند و بسیار خوب عمل کردند.

وی تأکید کرد: روحانیت در جبهه علاوه بر بیان فقه و مباحث اخلاقی که از وظایف اصلی وی است، در خط مقدم همراه با گردان‌های رزمی به عنوان فرمانده حضور داشتند و اثرات زیادی در پیشرفت نیرو‌ها در جنگ داشتند.

ارزنده با بیان اینکه تفاوت جبهه ما با جبهه دشمنان در جنگ نظامی این است که آن‌ها با تسلیحات می‌جنگند و ما با تفکر می‌جنگیم، تصریح کرد: ما بر اسلحه تکیه نمی‌کنیم چرا که اسلحه ابزاری در دست است، اما در جبهه ما، اندیشه و تفکر است که کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در جریان حمله داعش به سوریه و عراق با توجه به اینکه تقریبا بیش از سه پنجم سوریه و نیمی از عراق در دست داعش بود اما با حاکم شدن این تفکر نصرت و پیروزی پشت سر هم محقق شد، عنوان کرد: جبهه ما، جبهه اندیشه و تفکر است و هر جا وارد عمل شود به طور قطع فتح و نصرت با او است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه خطای عموم مردم بر اثر مشکل اندیشه است، ابراز کرد: وظیفه روحانیت این است که از نظر اندیشه و تفکر جامعه را اشباع کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین سلاح ما در مقابل دشمن در جنگ ترکیبی، جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: تبیین به معنی همراه و همسو کردن اندیشه مردم است که به وسیله جهاد تبیین می‌توانیم در جنگ ترکیبی موفق شویم.

* روحانیت باید در انتخابات چهارچوب‌ها را به مردم نشان دهند

ارزنده با اشاره به انتخابات پیش‌رو‌ و با بیان اینکه در انتخابات، روحانیت باید چهارچوب‌ها را به مردم نشان دهند، گفت: به طور قطع وظیفه روحانیت حمایت از جناح و فرد خاصی نیست بلکه باید منویات رهبری را در این خصوص به مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما مردم هوشیار و با معرفتی هستند، تأکید کرد: با یادآوری شاخصه‌ها توسط روحانیت مردم باید بهترین‌ها را انتخاب کنند چرا که نمایندگان ما یکی از ستون‌های خیمه انقلاب هستند.

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه اگر نمایندگان مجلس انسان‌های درستی باشند و به معنای واقعی از نظام اسلامی دفاع کنند، به طور قطع در آن قسمت ما می‌توانیم موفق عمل می‌کنیم و دشمن نمی‌تواند به ما ضربه بزند، افزود: امیدواریم روحانیت شاخصه‌ها را خوب بیان کنند و مردم با تجزیه و تحلیل بر سر صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه نسل قدیم با نسل جدید از لحاظ ابزار، امکانات و مسائل روز متفاوت است و ما یک دیوار بزرگی بین خود و نسل جوان درست کرده‌ایم، تأکید کرد: ما در ارتباط‌گیری با نسل جوان باید دیوارهایی که خودمان برای خود ساخته‌ایم، خراب کنیم چرا که با حضور صادقانه روحانیت در بین مردم و جوانان بسیاری از مشکلات و فاصله روحانیت و جوانان حل خواهد شد.

ارزنده با بیان اینکه دشمن متوجه شده که اگر نسل جوان بخواهد با روحانیت ارتباط برقرار کند بسیاری از نقشه‌های او نقش برآب می‌شود، یادآور شد: اگر ما بتوانیم آن حقیقت روحانیت را به نسل جوان نشان دهیم، این ارتباط قوی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعاتی که نسل جوان ما در خصوص خواننده‌ها و بازیگران داخلی و خارجی دارند به مراتب بیشتر از اطلاعات آن‌ها در خصوص خدمات روحانیتی است که در طول صدها سال نسبت به پیشرفت همین مملکت داشته‌ است، مطرح کرد: اگر در خصوص علما و فقهای عصر حاضر مانند علامه حسن‌زاده آملی و علامه جوادی آملی از جوانان سوال کنید اطلاعاتی ندارند حتی اگر به دنبال علم روز هم باشند در بعضی از این علوم روز هم در حوزه‌های علمیه اساتید سرآمدی داریم که بسیار صاحب نظر هستند که جوانان از آن‌ها غافل هستند.

امام جمعه ملایر افزود: اگر نوجوانان و جوانان با روحانیت ارتباط برقرار کنند و متوجه داشته‌های حوزه  علمیه باشند به طور قطع به روحانیت رو می‌آورند و حتی برای پوشیدن لباس روحانیت علاقه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ادامه دادن راه شهدا وظیفه همه ما است و اگر ما در مسیر  شهدا قرار بگیریم و آرمان‌های شهدا را به معنای واقعی درک کنیم خیر دنیا و آخرت شامل حال ما خواهد شد و نظام اسلامی تثبیت خواهد‌ شد و ما هم صراط مستقیم را طی خواهیم کرد، خاطر‌نشان کرد: تمام تلاش و کوشش ما باید این باشد که ما عاقبت به خیر شویم که به طور قطع عاقبت به خیری در ادامه دادن شهدا، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار