خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام عسگری:

پایه و مبنای اصلی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران تربیت محوری است

همدان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: پایه و مبنای اصلی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران تربیت محوری، رشد اخلاق، رشد استعدادها و ترویج سبک زندگی اسلامی و ارزش‌های ناب دینی در جامعه است.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۷۸
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد عسگری در همایش آموزشی کانون‌های تخصصی خواهران استان همدان اظهار کرد: تربیت محوری و هدفمند کردن سطح فعالیت بانوان ویژگی بارز کانون‌های تخصصی خواهران است.

وی افزود: پایه و مبنای اصلی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران تربیت محوری، رشد اخلاق، رشد استعدادها و ترویج سبک زندگی اسلامی و ارزش‌های ناب دینی در جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه  گفت:  الگوی زن اسلامی، شخصیت شاخص زن در جهان اسلام است و زنان با الگوگیری از بزرگان دین می‌توانند به رشد و کمال برسند.

وی با بیان اینکه شاکله کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کار تشکیلات محور است، افزود: رشد اخلاق و استعدادها، تواضع و فروتنی، بررسی مسائل و مشکلات به صورت بومی، برنامه‌ریزی و هدفمند بودن باید  مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری باشد.

عسگری تربیت را پایه و اساس تربیت نسل آینده کشور دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد یک اتفاق خوب در مساجد باشیم باید ابتدا تربیت را محور قرار داده و بعد فعالیت‌های تخصصی فرهنگی، هنری یا مذهبی را حول آن برنامه‌ریزی کرد، این باعث می‌شود مدیران کانون‌ها از سردرگمی خارج شوند.

* دشمن در جنگ شناختی در صدد کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اخلاقی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در ادامه  گفت:  تبیین نقش و جایگاه زن در تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری  و توجه به مساجد طراز اسلامی، تبیین وظایف فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه فکری، معنوی و سبک زندگی، انتقال تجربیات و توانممند سازی مدیران، تقویت شبکه بانوان و ارتقا سطح توانمندی خواهران عضو کانون از طریق روش‌های علمی و هدفمند برخی از اهداف راه‌اندازی کانون‌های تخصصی خواهران است.

حجت الاسلام علی عزیزی همچنین به اهمیت رسالت زنان در تربیت و پروش نسل آینده اشاره کرد و افزود: مادران، محبت ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به دور از کینه و با ایمان به خدا، به فرزندان خود می‌آموزند، و آنها را به سرچشمه حکمت الهی و منبع نور هدایت می‌کند، تا راه شناخت حقیقت و رسیدن به کمال حق برای آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: اکنون در برهه‌ای از زمان قرار داریم که دشمن با تمام توان در جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت زنان و دختران در صدد کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی در جامعه است و تنها راه مبارزه با این ترفند شوم دشمن، استفاده از ظرفیت مردمی و ترویج گفتمان طراز اسلامی و تربیت دختران با اصول و ارزش‌های ناب دینی و اسلامی است.

گفتنی است، در حاشیه این نشست مسابقه نقاشی برای فرزندان مادرانی که در جلسه حضور داشتند برگزار شد و جوایزی  در پایان مراسم به این کودکان اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار