خبرهای داغ:
در این روزهایی که بسیاری از دختران وپسران به بهانه ادامه تحصیل و مشکلات مختلف و ترس از پذیرش مسئولیت ازدواج نمی کنند و یا آنهایی که ازدواج می کنند از بارداری و فرزند آوری هراس دارند، خواندن روایت زندگی مادر دهه شصتی با 4 فرزند و مدرس و حافظ کل قرآن جالب است
کد خبر: ۹۵۶۳۹۳۳
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه نجف آباد استان اصفهان، این مادر موفق و نخبه قرآنی معتقد است: پدران و مادران مسئولیت بزرگی در برابر حفظ دین و حفظ کشور و برای بر طرف شدن دغدغه ی رهبر عظیم الشان انقلاب در مورد فرزند آوری و پرورش نسل مؤمن و متعهد دارند ؛ واین یک فرصت بزرگ برای من است که براین مسئولیت جامه ی عمل بپوشانم ودر حد امکان به وظیفه ی خودم عمل کنم.

خانم مرضیه هاشمی متولد ۱۳۶۲ متأهل و صاحب چهارفرزند ،حافظ کل قرآن و ساکن شهر جوزدان نجف آباد است. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و دانش آموخته ی رشته های تجوید، مفاهیم و تفسیر قرآن میباشد. در حال حاضر نیز مدرس مفاهیم و حفظ قرآن کریم است.

خانم هاشمی گفت: در سال ۱۳۸۱ در حالی که سال اول دانشگاه تحصیل می کردم توفیق داشتم به شروع حفظ قرآن و به حمدالله در طول سه سال با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه،موفق به حفظ کل قرآن شدم.

ایشان در مورد تاثیر قرآن بر جنبه های زندگی خود می گوید : تاثیر قرآن بر جنبه های مختلف زندگی من بسیار گسترده بوده است. قرآن به من اصول و ارزش های اسلامی و انسانی را آموخته که همواره در تصمیم گیری ها و رفتارهای من تاثیر گذار بوده است. هدف من، زندگی کردن بر اساس اصول اخلاق و انسانی است که از قرآن آموخته ام .همچنین قرآن به من آرامش و صلح داخلی را آموخته است و در مواقع دشوار به من قوت و امید می دهد. به طور کلی قرآن برای من یک راهنما و منبع انرژی مثبت در زندگی است که بر تمام جنبه های زندگی ام تاثیر مثبت داشته است.

وی با داشتن چهار فرزند در مورد آشنایی و علاقه مند کردن کودکان به یادگیری قرآن گفت: خواندن قصه های کوتاه و جذاب قرآنی یا بازی ها و فعالیت های فکری مرتبط با مفاهیم قرآن می تواند در علاقه مند کردن کودکان به قرآن موثر باشد. همچین به آنها نشان دهید که چگونه اصول و ارزشهای اخلاقی و انسانی قرآن می تواند در زندگی روزمره به آنها کمک کند و آنها را به بهترین شکل راهنمایی کند.

خانم هاشمی در مورد اهداف و برنامه های آینده ی خود بیان کرد : هر شخصی هدف هایی برای زندگی خویش تعیین می کند و من از دیگر افراد مستثنی نیستم اما اهداف من در ابعاد مختلف و در یک راستا هستند و با توجه به آیات الهی بزرگترین هدف هر شخص در زندگی رسیدن به مقام بندگی و قرب الهی است و انشاءالله به توفیق الهی و ائمه طاهرین بتوانم به این هدف والا که حقیقاً براحتی قابل دسترسی نیست ، برسم.
یکی دیگر از هدفهای من این است که به هر طریقی و با هر روش بتوانم علاقه و ارتباط عمیق تری بین کودکان و قرآن ایجاد کنم. من می خواهم با استفاده از روش های جذاب و متنوع کودکان را به تفکر وتأمل در مفاهیم قرآنی تشویق کنم و آن ها را به دست یابی به ارزش ها و اصول اخلاقی قرآنی در زندگی روزمره خودشان هدایت کنم. این برنامه و هدف به من کمک می کند تا کودکان را به شیوه ای فعال و مفید به قرآن نزدیک کنم و آن ها را برای استفاده از آموزه های قرآن در زندگی خودشان آماده کنم.

خانم هاشمی از اینکه مادر چهار فرزند است احساس رضایت و خرسندی نمود و بیان داشت : من اعتقاد دارم که مادران و پدران مسئولیت بزرگی در برابر حفظ دین و حفظ کشور و برای بر طرف شدن دغدغه ی رهبر عظیم الشان انقلاب در مورد فرزندآوری و پرورش نسل مؤمن و متعهد دارند. و این یک فرصت بزرگ برای من است که به این مسئولیت جامه ی عمل بپوشانم و در حد امکان به وظیفه ی خودم عمل کنم.

ارسال نظرات