خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مبارزه با فساد باید بی‌تغییر و توسط هر فرد وابسته به هرجا با جدیت دنبال شود، گفت: قبل از اینکه مفسد را تنبیه کنند، باید ناظران و کسانی که ترک فعل کرده‌اند، مجازات شوند.
کد خبر: ۹۵۶۳۵۳۳
|
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

روزنه‌های فساد را باید بست/اذعان کشور‌ها به نقش اساسی ایران در شکل‌گیری نظم جهانیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه انسان تربیت‌نشده به فساد گرایش پیدا می‌کند، افزود: بخش‌های حراست، بازرسان و ناظران باید نقش پررنگ‌تری در پیشگیری از وقوع فساد‌ها ایفا کنند.
او با بیان اینکه کسانی که مبارزه با فساد می‌کنند و هر از چندگاهی فریاد می‌زنند باید پیشگیری را هم دستور کار دهند، ابراز کرد: برخی بزرگان و مسئولان با شکل‌گیری فساد مورد تهدید قرار می‌گیرند، فساد طی یک شب اتفاق نمی‌افتد.
امینی با بیان اینکه باید روزنه‌های فساد را بست، اظهار کرد: سخنگو‌های سه قوه و روابط عمومی‌ها باید در بیان فساد‌ها روایت اول را داشته باشند تا دشمن از آن بیشترین سوء‌استفاده را نکند.
امام جمعه شاهرود به مقایسه روایت اول در فتنه سال گذشته از سوی دشمن، گفت: در ناآرامی‌های سال گذشته دشمن روایت اول را به دست گرفت و بر موج آن حادثه سوار شد و بسیاری از جوانان متاثر شدند، اما اگر روایت اول با خودمان باشد، این چنین نمی‌شود.
او با بیان اینکه خبر برگشت ۳۰ هزار میلیارد ریال اختلاس اخیر به خزانه بیت المال را باید مسئولان بار‌ها اعلام کنند، ابراز کرد: نگفتن حقیقت به انقلاب لطمه می‌زند و مردم را ناامید می‌کند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مبارزه با فساد باید بی‌تغییر و توسط هر فرد وابسته به هرجا که باشد با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: قبل از اینکه مفسد را جریمه و تنبیه کنند، باید ناظران و کسانی که ترک فعل کرده‌اند، مجازات شوند.
امینی به مناسبت ۲۷ آذر ماه شهادت آیت الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: شهیدان آیت الله مرتضی مطهری، آیت الله محمد مفتح و آیت الله سید محمد بهشتی، مبارزات بسیاری داشتند تا خواست دشمنان که همانا جدایی این ۲ مرکز بود، تحقق نیابد.
او در بخش دیگری از سخنان خود به شکل‌گیری نظم جهانی اشاره کرد و گفت: با وجود همه دشمنی‌ها و تبلیغات سوء، همه کشور‌ها به نقش اساسی ایران در شکل‌گیری این نظم جهانی اذعان دارند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: عضویت در چند معاهده و پیمان بین المللی در نقاط مختلف دنیا نشان از نقش تاثیرگذار ایران در عرصه جهانی دارد.
امینی با اشاره به اینکه ایران و برخی کشور‌ها تحت تحریم‌های ظالمانه غرب هستند، ابراز کرد: راه‌های مقابله با این تحریم‌ها مثل مسائل حقوقی بین المللی، دورزدن تحریم‌ها، جایگزین کردن پیمان‌های اقتصادی، پولی و اصلاحات اقتصادی است که کار بسیار مشکلی محسوب می‌شود و در دستور کار مسئولان قرار دارد.
او به سالروز شهادت حضرت فاطمه مرضیه (س) اشاره کرد و گفت: هر فرد مسلمان باید نسبت به ظرفیت خود از شیوه و سیرت زندگی این بانوی بزرگوار الگو بگیرد و در دینداری از تهدید، تطمیع و سرزنش‌ها نترسد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برقراری روابط عاطفی، دورهمی، احترام به بزرگتر‌ها و دید و بازدید بسیار پسندیده است، تصریح کرد: در برگزاری آیین شب یلدا از خرافه‌پرستی و تجمل‌گرایی پرهیز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار