معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) گفت: وظیفۀ بسیج کردن همۀ ظرفیت‌ها در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی... به خصوص علمی و فناوری در دکترین و سند اعتلای بسیج ترسیم شده و هر کس در این عرصه‌ها نقش آفرین باشد، بسیجی است.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۲۸
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

محمود رضا کفاش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی در مشهد،اظهارکرد: وظیفه بسیج سازی و بسیج کردن همۀ ظرفیت‌ها در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی و علمی و فناوری در دکترین بسیج به خوبی تعریف شده است و هر کس در این عرصه‌ها نقش آفرینی کند و مدیریت و حرکت جهادی داشته باشد از نظر مجموعه سازمان بسیج مستضعفین، یک بسیجی محسوب می شود.

وی با اشاره به توصیۀ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر رسیدن به مرجعیت علمی در افق و چشم انداز نقشه راه بسیج و آینده کشور در عرصۀ علمی و فناوری، افزود: قرارگاه جهاد علمی یکی از قرارگاههای ۱۱گانه بسیج است که وظیفه هدایت، حمایت و پشتیبانی نخبگان، فناوران، مبتکرانِ خلاق بسیج را برعهده دارد و این مهم نیز در سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج به خوبی ترسیم شده است.

معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا علیه‌السلام ادامه داد: همۀ تلاش و همت بسیج بر این است که جایگاه علم و فناوری را چه در استان و چه در کشور بر اساس مطالبۀ رهبر معظم انقلاب به مرجعیت علمی برسانیم، چرا که یکی از مولفه های اقتدار کشور، اقتدار علمی و فناوری است.

کفاش، تصریح کرد: بنابراین برای اینکه ما بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم موظف هستیم توجه ویژه‌ای به عرصه علم و فناوری داشته باشیم. چون این خاستگاه مقام معظم رهبری جزء ارکان نظام و به خصوص بسیج هست و برای اینکه نقش خودمان را به خوبی ایفا کنیم در وهله اول باید به سمت شناسایی و کشف استعدادها برویم.

وی خاطرنشان کرد: ما این استعدادها را در پایگاه‌های علمی دنبال می‌کنیم و آن‌ها را هدایت و حمایت می‌کنیم. در مرحله بعدی برای اینکه زنجیره ایده به پدیده تکمیل شود ایده های را در مراکز رشد و نوآوری به محصول تبدیل می کنیم و در نهایت در مجموعه بنیاد تعاون بسیج محصولاتی که تولید شده یا نمونه‌های آزمایشی را چه از بعد سرمایه‌گذاری چه از بعد تجاری‌سازی و چه بحث پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار می‌دهیم.

معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا علیه السلام با بیان اینکه خدمتگذاری در عرصه علم و فناوری یک افتخار برای ما محسوب می شود، تاکیدکرد: اگر می خواهیم به آن نقطه مطلوبی از قوی شدن در عرصۀ علم و فناوری که حضرت آقا ترسیم کردند برسیم باید از مولد به مرجع تبدیل شویم تا به اقتدار لازم برسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار