دبیر انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی خراسان رضوی:
دبیر انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی خراسان رضوی گفت: بانک قرض‌الحسنه رسالت در راستای ارتقای نظام بانکداری اسلامی برای اولین‌بار اقدام به پرداخت تسهیلات بانکی بدون کارمزد در کشور کرده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۰۲
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، روح‌الله ایران‌منش اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه رسالت با بیش از ۲۰ سال فعالیت مستمر در حوزه قرض‌الحسنه به دنبال ارائه خدمات بانکداری اسلامی بوده و توانست در پنجم آذرماه سال جاری طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد را به مرحله اجرا برساند.

وی با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم جهت تحقق این امر خداپسندانه در نظام بانکداری اسلامی، افزود: در این راستا لازم بود برخی منابع هزینه‌ساز که عمده آن فعالیت شعب به‌صورت فیزیکی است شناسایی شود و از نظام بانکداری حذف گردد. به همین منظور زمینه ارائه کلیه فعالیت‌ها و خدمات بانک رسالت در بستر اینترنت و به‌صورت غیرحضوری فراهم گردید و سامانه‌ای نیز طراحی و اجرایی شد.

ایران‌منش اعلام کرد: پس از شناسایی منابع هزینه‌ساز، بانک قرض‌الحسنه رسالت کلیه شعب فیزیکی مرتبط در سراسر کشور را از شبکه فعالیت حذف کرد و به مشتریان خدمات غیرحضوری شامل افتتاح حساب، صدور کارت، تقاضای وام، اعتبارسنجی، احراز هویت و... ارائه می‌کند.

دبیر انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی خراسان رضوی توضیح داد: پس از ارائه خدمات غیرحضوری و کاهش هزینه‌ها، بانک مذکور به‌منظور ارتقای نظام بانکداری اسلامی طرح پرداخت تسهیلات بدون کارمزد را پیشنهاد داده و این طرح نیز از پنجم آذرماه جاری در کشور به مرحله اجرا رسید. با اجرای این طرح متقاضیان از طریق نشانی rqbank.ir وارد سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت می‌شوند و کلیه امور مربوطه را به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر در بانک قرض‌الحسنه رسالت حساب دارند

ایران‌منش عنوان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات اصلی‌ترین موضوع برای وام‌های قرض‌الحسنه مشروط نبودن است. در طرح رسالت مشتریان بنا بر کارکرد حسابشان تقاضای خود را ثبت و مشمول تسهیلات خواهند شد و همان مقدار وامی را که دریافت می‌کنند به‌صورت اقساطی و بدون هیچ کارمزدی به بانک برمی‌گردانند.

وی در ادامه به افتتاح حساب بیش از یک میلیون نفر ساکن خراسان رضوی در بانک قرض‌الحسنه رسالت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۰۰ هزار حساب فعالیت روزمره دارند و مابقی به‌صورت نیمه‌فعال هستند. بر اساس آمار از هر سه خانوار در استان یک خانوار در بانک قرض‌الحسنه رسالت افتتاح حساب کرده‌اند.

نقش خیران در تسهیلات بدون کارمزد بانک قرض‌الحسنه رسالت

دبیر انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: در بانک رسالت افراد خیر و توانمندی هستند که نیازی به وام ندارند؛ ازاین‌رو به‌منظور کمک‌رسانی به افراد کم‌برخوردار امتیاز وام خود را واگذار می‌کنند بدین صورت مشتریانی که دارای کارکرد حساب کمی هستند و نیاز شدید به تسهیلات دارند از این امتیاز بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از فقها و علما دریافت هرگونه کارمزد برای تسهیلات را غیرشرعی اعلام کرده‌اند که باتوجه‌به اجرای طرح وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد مشکل این موضوع نیز برطرف شده و همه افراد می‌توانند برای رفع گرفتاری و مشکلات از شرایط وام بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار