خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت:مقاومت برابر هجمه‌های دشمن ضروری است و باید ابعاد انقلاب و زوایای آنکه مورد هجمه امروز دشمنان است، در اشعار شما برجسته شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۸۳۲
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام فاطمیه، شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها،هفته مبارک بسیج، "محفل شعر حماسه فاطمی در رثای مظلومان مقتدر" در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با مداحان، شاعران آیینی، مسئولان هیئات‌ مذهبی، بسیجیان و رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه امروز و تکلیف همه ما است، گفت: شاعران باید نیاز جامعه را با زبان شعر و پر جاذبه بسرایند و مطرح کنند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: سروده‌های شاعران یکی از ذخایر شما هستند، همانگونه که نماز و صدقات جاریه به شرط اخلاص برای انسان ذخیره می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، افزود: کار‌های صالح، انقلابی بودن و انقلابی زیستن و انقلابی ماندن و شهدایی زندگی کردن ذخیره است و حتماً سرودن شعر پرثمر و با اخلاص و تعهد هم ذخیره خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بهترین توشه برای انسان را تقوا عنوان کرد و گفت: همه تلاش انسان باید بر این باشد که ذخیره و توشه اندوخته کند چرا که با دست خالی نمی‌توان خدا را ملاقات کرد و شعر به شرط تعهد می‌تواند ذخیره و توشه انسان برای قیامت باشد.

امام جعمه شهرکرد، با اشاره به آیه شریفه "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا "، افزود: انسان مؤمن باید مؤمن بماند و تعهد همین است که بر لوازم ایمان تا آخر پایبند بماند.

نماینده،ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شک و تردید بعد از ایمان را از آفات بزرگ برای مؤمنان و عابدان و زاهدان برشمرد و اعلام کرد: این ایمان و تعهد و باید در اشعار شما نشان داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: مقاومت برابر هجمه‌های دشمن ضروری است و باید ابعاد انقلاب و زوایای آنکه مورد هجمه امروز دشمنان است، در اشعار شما برجسته شود.

وی گفت: شهدا، امام و مجاهدان انقلابی، ولی فقیه، معنویت، عبودیت، عفاف و حجاب و پایبندی به ارزش‌های دینی مورد هجمه امروز دشمنان است و شاعر متعهد باید روی این موضوعات تمرکز کند و جهاد تبیین ما همین است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ترسیم خطر فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان از دیگر نکاتی است که شما شاعران، مداحان و مسئولان هیئات مذهبی باید به آن بپردازید.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود ملی، صلوات خاصه امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، تلاوت آیات نوانی قرآن مجید،شعرخوانی شاعران آیینی، ایراد سخن سردار علی افضلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، خاطرگویی یکی از یادگاران سالهای دفاع مقدس، مداحی مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار