خبرهای داغ:
شاهرود_ در نشست هم اندیشی یادواره شهدا تدارک هفته تپه شهرستان شاهرود خانواده شهدا یک موضوع را تکرار کردند که اگر خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، چرا مسئولین این اعتقاد را ندارد؟!
کد خبر: ۹۵۶۰۶۶۲
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج، در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ هواپیما‌های رژیم بعث عراق با گرای ستون پنجم آشپزخانه تیپ قائم (عج) استان سمنان را در منطقه هفت تپه شهرستان شوش بمباران کردند که در این بمباران ۴۰ نفر شهید و زخمی شدند که اکثر این آشپزان خادمان اباعبدالله الحسین (ع) و از شهرستان شاهرود بودند.
بعد از ۳۰ سال از این واقعه جمعی از دلسوزان و عاشقان شهدا در گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا کاروان زیارتی مقتل این شهدا را با حضور خانواده شهدا به راه انداختند و این برنامه ادامه داد.
در این راستا جمعی از خانوده شهدا و دست اندرکاران این اردو نشستی را در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود برگزار کردند تا در برگزاری این اردو و ایجاد یادمان در منطقه هفت تپه بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست تعدادی از فرزندان شهدای هفت تپه در خصوص اینکه باید مسئولین در این راستا دلمشغولی و دغدغه داشته باشند تاکید کردند و از مسئولین خواستند که این جمله امام که فرمود (خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند) را در عمل تحقق بخشند چرا که تاکنون اینگونه نبوده است.
خانواده شهدا در این نشست انتظارت خود را از مسئولین مطرح کرده و بر ایجاد حداقل المانی در شهر به یاد شهدای هفت تپه تاکید نموده و خواستار توجه به همه شهدا در سطح شهرستان در نصب تصاویر آن‌ها و توجه به گلزار شهدا شاهرود شدند.
حمیدرضا قنبریان رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در این نشست با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و توجه ویژه به شهدا بر تلاش در پیگیری موضوع شهدای هفت تپه و درخواست و مطالبه از مسئولین شهرستانی و استانی تاکید کرد.
در پایان این نشست که با عدم حضور ریاست بنیاد شهید استان و شهرستان با توجه به دعوت از آنان همراه بود، بر پیگیری و مطالبه از مسئولین شهرستانی و استانی در توجه به موضوع شهدای هفت تپه و ایجاد یادمان در مقتل این شهدا به عنوان نمادی از استان سمنان در یادمان‌های دفاع مقدس تاکید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار