دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی مطرح کرد:
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۳۷۰ نفر در سامانه سو ثبت‌نام کرده‌اند و ۹۰ درصد مطالبات ثبت شده در سامانه از طریق دستگاه‌های اجرایی پیگیری و پاسخ داده شده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۲۳
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
۹۰ درصد مطالبات مردمی در سامانه «سو» پاسخ داده شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ مهدی رضایی اظهار کرد: تاکنون ۳۳۷۰ نفر در سامانه سو ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۷۵۳۰ مطالبه توسط کاربران در این سامانه ثبت شده که ۹۰ درصد آنها از طریق دستگاه‌های اجرایی پیگیری و پاسخ داده شده است.

وی افزود: در آبان‌ماه امسال ۶۲۹ گزارش در سامانه سو ثبت شده که و ۸۳.۶ درصد آن پیگیری و در زمان مقرر پاسخ داده شده است. تعداد ۶۸ مطالبه باقیمانده برای بررسی و پیگیری به متولیان امر ارجاع داده شده و در دست اقدام است.

رضایی بیان کرد: ناظر ویژه، موضوعات مرتبط با ادارات و سازمان‌ها، مدارس و مراکز آموزشی، اصناف، آسیب‌های اجتماعی، خدمات شهری، تخلفات پزشکی، نظارت بر بازار کالاهای اساسی، ورزش، نانوایی، بانک‌ها، تفریحی و گردشگری، مسکن و ساختمان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حیوانات آزاری، مد و لباس و فعالیت در فضای مجازی مهم‌ترین موضوعاتی است که توسط مردم در سامانه «سو» گزارش و ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی در استان برای ۵۲ دستگاه اجرایی صفحه کاربری ایجاد شده است و مستقیما با نرم افزار «سو» در ارتباط قرار گرفته اند. حوزه فعالیت برخی نهادها مانند صنعت معدن تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، شرکت برق، شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز، شهرداری و ... گستردگی و وسعت بیشتری دارند؛ ازاین‌رو ثبت گزارشات مردمی در این حوزه‌ها با افزایش روبرو است و با توجه به مطالبات مردمی، از طرف ستاد نیز توجه خاصی به این دستگاه‌ها شده است.

امیدافزایی در سطح جامعه با راه‌اندازی نرم‌افزار «سو»

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار را مردم محور بودن آن برشمرد و توضیح داد: در حقیقت مردم به کمک دستگاه‌های اداری و اجرایی آمده‌اند و کمبودی که ممکن است در شبکه نظارت وجود داشته باشد را کاهش می‌دهند. کمک‌گرفتن از مردم برای رفع مشکلات در سطح جامعه باعث ایجاد امیدافزایی در تمام ابعاد می‌شود.

رضایی با بیان قابلیت‌های حائز اهمیت نرم‌افزار «سو»، تصریح کرد: آن چیزی که در این نرم‌افزار موردتوجه قرار گرفته، قابل‌مشاهده بودن تمام مراحل پیگیری گزارش‌ها از ابتدا تا حصول نتیجه برای مطالبه‌گر بوده و چنانچه پس از اعلام پاسخ مطالبه‌گر تغییری احساس نکند مجدد پیگیری انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار تعدد موضوعات است و پس از تجزیه‌وتحلیل توسط کارشناسان ستاد به نهادهای مربوطه ارجاع می‌شود تا متناسب با حوزه فعالیت خود مشکلات را رفع و پاسخ مناسب به مطالبه ارائه کنند.

وی متولی اصلی پاسخ به مطالبات ثبت شده در سامانه سو را مدیران کل هر دستگاه اجرایی معرفی کرد و گفت: گزارشاتی که در سامانه «سو» دریافت می‌شود به‌نوعی ممکن است مسائلی باشد که از دید نظارتی ادارات دورمانده و از طریق مردم اطلاع‌رسانی و پیگیری می‌شود و متولیان امر پس از پیگیری در مهلت مقرر پاسخ می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار