مشق آمادگی دفاعی دانش آموزان دختر صالح آباد در قالب مانور آموزشی بامحوریت پدافند شیمیایی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در مدرسه نجمه این شهرستان با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۵۹۱
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

رزمایش پدافند شیمیایی به مناسبت گرامیداشت با هفته بسیج در صالح آباد

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از صالح آباد، مدیر مدرسه نجمه اظهارکرد:مشق آمادگی دانش آموزان درقالب مانور آموزشی با مدیریت نماینده جمعیت هلال احمر، مربی امداد و نجات بسیج و همکاری اداره آموزش وپرورش،گردان ۱۶ امام حسین(علیه السلام)،دفتربسیج خواهران و حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س) بامحوریت پدافند شیمیایی همزمان باهفته بسیج در این شهرستان برگزارشد.

 مریم دل آرمی، افزود:در این مانور که باهدف تاب آوری تیم‌ها در هنگام بحران و با سناریوی انفجارات و به دنبال آن انتشار آلودگی شیمیایی درمدرسه انجام شد،دانش آموزان و معلمین به تمرینات عملی پرداختند.

مدیرمدرسه نجمه بیان کرد: در این مانور نحوه اطفای حریق، امدادونجات، حمل مصدوم و ماسک زنی در بحران هایی که انتشارموادشیمایی ایجاد می شود توسط دانش آموزان بانظارت مربیان انجام گرفت.

 فتح الله برومندزاده، مربی امدادونجات بسیج هم درجریان برگزاری این مانور،آمادگی دربرابرحوادث و بلایا را یکی از ارکان مهم چرخه کاهش بلایا عنوان کرد و توضیح داد: این مانورها باهدف آمادگی بیشتر نیروها و هماهنگی بیشتر برای مقابله باحوادث غیرمترقبه به ویژه در مناطق کم برخوردار برگزار شده است.

وی ضمن تقدیروتشکر از همکاری مجموعه اداره آموزش و پرورش و دفتربسیج خواهران بویژه مدارس دخترانه سطح شهرستان و حوزه های مقاومت بسیج خواهران در برگزاری این مانورها گفت:برگزاری چنین رزمایش‌ و مانورهایی به منظور دفاع شهری و مقابله باتهدیدات احتمالی و همچنین آمادگی دانش آموزان و افزایش تاب آوری و مقابله با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی از موضوعاتی است که به طور جدی درحال پیگیری است.

خبرنگار/ حسنابرومندزاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار