خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی:

امروز برای ایستادگی در مقابل طاغوت‌ها نیاز به روحیه بسیجی داریم

همدان-امام جمعه همدان گفت: امروز برای ایستادگی در مقابل طاغوت‌ها نیاز به حرکت و روحیه بسیجی داریم همانطور که در طول تاریخ در مقابل فرعون‌ها ایستاده است.
کد خبر: ۹۵۵۷۷۲۰
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی و سیاسی جمعه شهر همدان با تاکید بر اینکه مجموعه دولت در سطح استان حمایت جدی از ورزش داشته باشد، افزود: توسعه ورزش در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه استعدادهای ورزشی استان باید حمایت شوند، نه فقط در حد شعار باشد گفت: عرصه برای ورزش‌های همگانی و قهرمانی به معنای واقعی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اگر فسادهایی در بعضی از عرصه های ورزش دیده می شود باید با آن مقابله شود.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران و توصیه به حمایت جدی از ورزش اظهار کرد: ایشان از سجده‌های یک قهرمان، بوسه ورزشکاران بر پرچم ایران، ورزشکاری که میدان را تبدیل به عرصه پیام رسانی می‌کند و پیام مردم مظلوم دنیا را به تمام مردم دنیا مخابره می کند و بانوی قهرمان محجبه تمجید کردند.

شعبانی ادامه داد: بانوی محجبه قهرمانی که با کودک خود در عرصه ورزش حاضر شده و معرف زن مسلمان است که با حیا و حجاب در عرصه ورزشی حضور دارد الگویی است که از هویت ملی و ایرانی ما نشات گرفته است و باید از همه ورزشکاران و قهرمانان برای ایجاد حاشیه های قوی و تاثیرگذار در عرصه پیام رسانی قدردانی کرد.

وی در ادامه بسیج را یک نهاد و نیروی کاملا مردمی برشمرد و اظهار کرد: مجموعه بسیج در همه ایام و در تمام معضل‌ها فقط یک سازمان نبوده بلکه جوانان، دختران و پسران بسیجی با استقرار در روستاها و شناسایی مشکلات مردم از جمله ساخت مسکن و آبرسانی خدمت رسانی شایسته و اثربخشی ارائه داده‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز در مقابل طاغوت‌ها که می‌خواستند اسلام را از بین ببرند ایستادگی کردند.

امام جمعه همدان گفت: قرآن می فرماید تفضل خدا شامل تمام جوامع بشری از جمله مشرکان شده است و عده ای از مردم را آماده می کنیم که در مقابل فساد قیام کنند که اگر آنها نبودند در مقابل زورگویان بایستند فساد و فقر عالم را فرا می‌گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امروز برای ایستادگی در مقابل طاغوت‌ها نیاز به حرکت و روحیه بسیجی داریم همانطور که در طول تاریخ در مقابل فرعون‌ها ایستاده است.

شعبانی افزود: در جریان غزه درس‌های فراوانی برای ما و جامعه جهانی وجود داشت از مردم انصارالله یمن و غزه باید اتکا به خدا را یاد گرفت و در محاسبات خود خدا را در نظر بگیریم، از کودک فلسطینی باید یاد خدا و از مادری که فرزندش در بغلش جان داده اما از پیروزی یاد می‌کند باید درس ایستادگی آموخت که صبرش را در دنیا به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های بین المللی این سوال مطرح است که علت روحیه مقاومت در غزه چیست؟ افزود: این روحیه محصول تربیت دینی و آداب الهی است، معنویت در زندگی صبر تولید می‌کند، اتصال با خدا شهادت طلبی را به ارزش تبدیل می‌کند.

امام جمعه همدان گفت: معنویت امروز گمشده بشر است و اجرای تعالیم الهی در زندگی برای بسیاری از جوامع تعجب‌آور است.

وی اظهار کرد: در بین همه کشورهای دنیا کدام کشورها آموزه های دینی را در حمایت از مظلوم عملی کردند؟ حمایت‌های عملی از مستضعفان از نظام فکری شیعی که ضد ظلم است نشات گرفته که از طاغوت نترسید و در مقابل هیچ قدرتی زانو نزنید.

شعبانی با بیان اینکه نظام فکری شیعه نمی‌تواند ظلم را ببیند افزود: جمهوری اسلامی عملا در عرصه‌های مختلف از مظلوم حمایت کرده زیرا کشور ما نتیجه تربیت مکتب علی(ع) و کربلا است همانگونه که حضرت فاطمه(س) وارد عرصه شدند و از ولایت دفاع کردند که اگر ایستادگی این بانو نبود تاریخ بشریت تاریک بود.

وی گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده رئیس دیوان عدالت اداری حجت الاسلام مظفری همراه با هیات قضایی دیوان عدالت اداری، معاون قضایی امور اداری، استخدامی و فرهنگی و معاون قضایی امور اقتصادی، اراضی و شهرسازی در سفر به استان همدان بدون واسطه و به صورت مستقیم و چهره به چهره با مردم دیدار و مسایل و مشکلات مراجعه کنندگان را رسیدگی می‌کنند.

امام جمعه همدان افزود: مردمی که از ادارات شکایت دارند و گره به کار آنها زده شده می‌توانند در این ۲ روز مراجعه کنند و به مشکلات آنها رسیدگی شود که طرح این برنامه جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار