خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

عنصر اصلی پاسداری از اسلام معنویت است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: عنصر اصلی پاسداری از اسلام معنویت است و تا توحید در قلب ما جا نگیرید نمی‌توان معنویت را پروراند.
کد خبر: ۹۵۶۰۷۶۴
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار اظهار کرد: پایه و اساس نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخلاق و معنویت است و بیان صریح‌تر میزان پاسداری ما به میزان معنویت ما است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری گفت: رهبر انقلاب در این خصوص شاخصه‌هایی را فرمودند، از جمله قانون گریز نبودن، استفاده نکردن توانایی سازمانی به نفع خود، دوری از کبر و غرور، ترحم به ضعفا، منظم بودن و... که همه شاخصه‌ها ذیل عنصر معنویت و دینداری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: عنصر اصلی پاسداری از اسلام معنویت است و تا توحید در قلب ما جا نگیرید نمی‌توان معنویت را پروراند.

وی با اشاره به این‌که هر لحظه و هر آن باید خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم، گفت: خداوند می‌فرماید اگر انسان‌های جامعه تقوا و معنویت نداشته باشند، نمی‌توانند امنیت روانی و اجتماعی جامعه را حفظ کنند.

نجاری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تزکیه نفس داشته باشیم باید اسباب آن در یک مکتب و دین وجود داشته باشد، گفت: تمام ابعاد دین اسلام انسان را به تزکیه نفس دعوت می‌کند که اولین نکته‌ای‌ که خداوند می‌خواهد انسان بداند این است ‌که انسان خود را در محضر خداوند بداند.

وی خاطرنشان کرد: معنای صریح آیه قرآن این ‌است، هر کاری که انسان انجام می‌دهد خداوند تمام ابعاد آن‌ را ضبط می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در محکمه‌های دنیا یک قاضی و یک شاهد داریم اما در محکمه قیامت قاضی خود شاهد است.

وی با اشاره به روز قیامت و محکمه الهی گفت: وقتی که هیچ چیزی از نظر خداوند حتی تخیلات ذهن انسان پنهان نمی‌ماند و خداوند حاضر و ناظر بر همه‌چیز است پس چرا انسان سرکشی و نافرمانی کند؟

نجاری افزود: گناهان فضای مجازی هم بسیار مهم است که شاهدیم با طراحی یک عکس نوشته و محتواهای غیرعادلانه آبروی افراد را به‌راحتی می‌برند که این موصوع در زمره گناهان کبیره است.

وی گفت: جوارح و اعضای ما در روز قیامت علیه ما شهادت می‌دهند که چگونه با آبروی افراد در فضای مجازی بازی کرده‌ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: رهبر انقلاب از ما پاسداران و طلبه ها تقوا می‌خواهند و مردم از ما توقع معنویت و اخلاق و جهاد و انصاف را دارند.

وی ادامه داد: بسیج و سپاه یعنی معنویت در مراتب اوج خود و نه حداقل معنویت که همه وظیفه داریم ارتقای معنویت را داشته باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام حبیب‌الله حمزه تقدیر و حجت الاسلام علی عبدالملکی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات