خبرهای داغ:
همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفین، دانش آموزان واحد مقاومت بهشت آیین شهید بهنام محمدی، همراه با والدین خود، ضمن غبار روبی قبور مطهر شهدای گمنام، به مقام شهیدان ادای احترام کردند.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۰۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج آیین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور دانش آموزان واحد مقاومت بهشت آیین طرح شهید بهنام محمدی، همراه با والدین خود،   در مزار شهدای گمنام فارسان برگزارشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، در این مراسم معنوی بیان کرد: امروز توفیقی پیدا کردیم که به اتفاق بسیجیان واحد مقاومت بهشت آیین  شهید بهنام محمدی در مزار شهدای گرانقدر گرد هم آییم. امنیت و آرامش کشور ما مرهون مجاهدات و جانفشانی شهدای بود که مقاومت واستقامت آنها در مقابل دشمنان باید الگو و سیره همه جامعه و بخصوص نسل جوان و نوجوان کشور باشد.

سرهنگ پاسدار علیرضا عربی، بر اینکه باید همواره نام و یاد شهدا را گرامی بداریم افزود: گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله حضرت امام سجّاد علیه السّلام و رنج چندین ساله حضرت زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند خون مطهر قیام عاشورا را زنده نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق یعنی حکومت شهیدان حاکم است. پس، ما وظایفی داریم با پیروی از مقام ولایت به عنوان چراغ راه هدایت و نجات بشریت، آرمان مقدس آنان باشم.

وی،در پایان افزود:شهید، حقیقت عظیم و شگفت‌آوری است، ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشت ها ، ایثارها،عظمت ها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده‌ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی میماند.

این مراسم معنوی، با قرائت زیارت عاشورا، عطرافشانی قبور مطهر شهدای گرانقدر، نثار گل و قرائت فاتحه خاتمه یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار