معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: با جذب ۲۰۵ معلم جدید در سال تحصیلی جاری و استفاده از سایر ظرفیت‌ها از جمله استفاده از توان همکاران بازنشسته اکنون مشکل کمبود معلم در این شهرستان برطرف شده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۸۵۴
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه، حجت صالحی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود: در مقطع ابتدایی با کمبود ۳۰۰ معلم مواجه بودیم که ۱۵۰ نیروی جدید در کنار سایر ظرفیت‌ها این کمبود را جبران کرد و در ۲ مقطع متوسطه نیز کمبود معلم با ورود ۵۵ نیروی جدید به میزان هزار و 200 ساعت در ۶۲ رشته تحصیلی جبران شد.

وی در عین حال به کمبود فضای آموزشی که همچنان پیکره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه را با چالش عمیق مواجه ساخته، اذعان کرد و گفت: هنوز مدارس دوشیفته داریم و لزوم ایجاد فضای جدید بر همگان واضح و آشکار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه با بیان این که هشت طرح نیمه تمام آموزشی در این شهرستان وجود دارد که قدمت برخی از آنها به ۱۰ سال می رسد افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم که دهه فجر امسال جشن پایان طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان را با کمک افراد نیکوکار برگزار کنیم.

صالحی افزود: در حوزه ورزش نیز ساخت ۲۵ زمین چمن و ۲ سالن ورزشی نیمه تمام جنب هنرستان طالقانی که بیش از ۱۰ سال از آیین کلنگ‌زنی آنها گذشته را در دستور کار قرار داده‌ایم و البته طی ۲ سال اخیر سه زمین چمن مصنوعی و ۲ فضای سرپوشیده ورزشی به میزان پنج هزار مترمربع به فضای آموزش و پرورش این شهرستان اضافه شده‌ است.

وی همچنین از ساخت پمپ گاز کنار یک مدرسه روستایی در تربت‌حیدریه انتقاد کرد

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز به موضوع مردم مظلوم فلسطین اشاره و اظهار کرد: امروز بحث غزه از یک گستره محدود جغرافیایی فراتر رفته و نه تنها مشکل جهان اسلام است بلکه مشاهده راهپیمایی‌های ضد جنگ در سرتاسر جهان، گویای تبدیل شدن آن به یک مساله و رنج بشری است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: از این روی شایسته است معلمان در کنار سایر مباحث به موضوع غزه و تبیین آن برای دانش‌آموزان به عنوان یک ماده درسی نگاه کنند و ساعتی از آموزش دانش‌آموزان را به این موضوع اختصاص دهند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار