خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیامی درگذشت شاعر انقلابی "مرحوم مرید محمدی" را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۸۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن پیام نماینده ولی فقیه در استان را با هم مطالعه کنیم ...

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر ارزشمند و مدافع انقلاب و اسلام جناب آقای مرید محمدی را به همه بازماندگان و دوستان و هواداران تسليت می‌گویم. قطعا اشعار و تلاش‌های هنرمندانه او ماندگار و ان‌شاءالله ذخیره آخرتش خواهد بود. برای بازماندگان اجر و صبر و برای آن مرحوم غفران واسعه را مسألت دارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهرکرد

محمد علی نکونام

۸/آبان/۱۴۰۲

 

شایان ذکر است:

مرید محمدی، شاعر برجسته چهارمحال‌وبختیاری در سال ۱۳۲۳ در گهرو از توابع شهرستان کیار در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  دیده به جهان گشود.

فعالیت‌های مرحوم مرید محمدی عمدتاً در استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری بوده است و از آثار این شاعر می‌توان به مجموعه شعر " فجرآوران خیبر" (۱۳۶۲) ـ " دوستی شاید…" (۱۳۸۲)، " چوپی آواز"، " بختیاری سروده‌‌ها" (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه‌های " دیوان ملا زلفعلی بختیاری"(۱۳۸۰) و " شیدای دهکردی" اشاره داشت.

وی از اعضای مؤسس انجمن ادبی عمان سامانی شهرکرد بوده و راه‌اندازی انتشارات مرید از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این ادیب فقید به شمار می‌رود.

مرحوم «مرید محمدی»، شاعر آیینی و پیشکسوت انقلاب اهل چهارمحال ‌و بختیاری پس از یک دوره بیماری در سن ۷۹ سالگی در شهرکرد‌ درگذشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار