خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد/

بسیج دانش‌آموزی خنثی‌ساز توطئه‌ها و تهدیدات دشمن

همدان- در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان نقش بی‌نظیر و بی‌بدیلی داشتند و امروز بسیج دانش‌آموزی، به خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن می‌پردازد.
کد خبر: ۹۵۵۰۸۶۲
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج دانش‌آموزی بخشی از شجره طیبه و درخت پرثمر و با برکت انقلاب اسلامی و به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان‌ساز است.

این نهاد انسان‌ساز به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته و نقطه آغاز روند شکل‌گیری آن فرمایشات امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ بود که با ارائه برنامه‌های مدون، الگویی مناسب را برای نسل نوجوان ترسیم می‌کند.

در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان نقش بی‌نظیر و بی‌بدیلی داشتند و شهدای بسیاری از این قشر تقدیم انقلاب اسلامی ایران شد؛ یکی از شهدایی که امام راحل او را رهبر خویش خطاب می‌کنند شهید «حسین فهمیده» بود که سالروز شهادت این شهید دانش‌آموز در تقویم رسمی کشور ما روز بسیج دانش‌آموزی ثبت شده است و امروز بسیج دانش‌آموزی، به خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن می‌پردازد.

به مناسبت روز دانش‌آموز و هفته بسیج دانش‌آموزی گفتگویی با مسئولین بسیج دانش‌آموزی شهرستان نهاوند فرماندهان حوزه‌های مقاومت شهیدان «باشنا» و شهیده «مریم ابوالقاضی» داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

* پرورش و تربیت نیرو‌های حزب الهی و انقلابی از اهداف بسیج دانش‌آموزی

مسئول بسیج دانش‌آموزی پسران (حوزه شهیدان باشنا) نهاوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: هشتم آبان ماه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی است و این روز به مناسبت سالروز شهادت دانش‌آموز شهید «حسین فهمیده» نامگذاری شد.

سیدابراهیم درویشی گفت: بسیج دانش‌آموزی اهدافی را که در پیش رو دارد پرورش و تربیت نیرو‌های حزب الهی و انقلابی برای پیشبرد اهداف نظام که شامل زنده نگه داشتن روحیه و تفکر بسیجی، مقابله با جنگ نرم دشمن، آمادگی و آموزش رزم انفرادی برای مقابله با تهدیدات خارجی و حفظ تمامیت ارضی کشور و کادرسازی برای انقلاب در سطح کشور و حتی بین المللی است.

وی با اشاره به وظایف بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: ترویج تفکر بسیجی و ایثارگری در بین دانش‌آموزان، آشنا کردن آن‌ها با آموزش‌های نظامی و امدادی و جهادی، آشنایی با جنگ نرم و مقابله با  تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از جمله این وظایف است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی پسران (حوزه شهیدان باشنا) نهاوند در خصوص شعار سال هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: شعار سال هفته بسیج دانش‌آموزی «نظم نوع جهانی با نسل آرمانی» است و این به معنای آن است که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت با نسل پرورش یافته و آرمانی خود که شامل نوجوانان و جوانان با ایمان است بتواند جهانی با نظم جدید و با محوریت مقاومت ترسیم کند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی گفت: برگزاری با شکوه مراسم ۱۳ آبان، اجرای گروه سرود ۱۰۰ نفره با موضوع محور مقاومت، افتتاح واحد‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیر انتفاعی، کوهپیمایی دانش‌آموزان با محوریت استکبارستیزی و حمایت از کودکان فلسطین، برگزاری زنگ گفتگو در مدارس با محوریت جهاد تبیین و تحولات محور مقاومت از جمله مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌های این هفته هستند.

درویشی با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: برگزاری اردو‌های جهادی با هدف تقویت روحیه خدمتگزاری به مردم، برگزاری برنامه‌های متنوع برای حفظ سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان از قبیل کلاس‌های آمادگی جسمانی و مسابقات ورزشی و آموزش‌های نظامی و...، کلاس‌های آگاه‌سازی دانش‌آموزان در مورد مسائل روز از جمله  بهره‌وری از تلفن همراه و چگونگی استفاده از آن و بالا بردن سطح سواد رسانه، حفظ روحیه و تفکر بسیجی و ایثارگری با اجرای برنامه‌ای فرهنگی از قبیل یادواره شهدا و... از فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به مباحث ارائه شده در بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: مهمترین مباحثی که در بسیج باید به آن پرداخته شود، مهمترین بحث و مشکل اساسی که آموزش و پرورش درگیر آن است، نبود معلمان باسواد و انقلابی است که بسیج باید ورود پیدا کرده و نسبت به وضع موجود تغییراتی ایجاد کند.

* رویکرد‌های هفته بسیج دانش‌آموزی مبارزه با استکبار جهانی و امیدآفرینی است

مسئول بسیج دانش‌آموزی دختران (حوزه شهیده مریم ابوالقاضی) نهاوند نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: گرامیداشت شهادت «حسین فهمیده» و روز نوجوان از هشتم تا ۱۳ آبان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده و سالگرد تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

فاطمه سوری با بیان وظایف و برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیج دانش‌آموزی وظیفه حضور و فعالیت افراد مؤمن و معتقد به نظام را از ارزش‌های نظام و استمرار حرکت انقلاب بر عهده دارند.

وی با اشاره به شعار سال هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: رویکرد‌های هفته بسیج دانش‌آموزی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین امیدآفرینی، نشاط آفرینی و هویت ملی در سطح مدرسه است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی دختران (حوزه شهیده مریم ابوالقاضی) نهاوند افزود: دیدار دانش‌آموزان با امام جمعه شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا، جهاد تبیین در مدارس و حضور پرشکوه دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان از محوری‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: بسیج دانش‌آموزی با همکاری نظام آموزشی و با ارائه برنامه‌های مدون، الگویی مناسب را برای نسل جوان ترسیم می‌کند و بدین ترتیب به خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمن می‌پردازد.

گزارش از: سمیه شفایی

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات