مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: مستند «حیات‌وحش شمال شرق کشور» در ۸ قسمت حدود ۳۰ دقیقه‌ای برای اولین‌بار توسط یک مستندساز مشهدی تولید و از شبکه مستند پخش شد.
کد خبر: ۹۵۵۰۳۵۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، مهدی اله پور اظهار کرد: مستند «حیات‌وحش شمال شرق کشور» در ۸ قسمت حدود ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده و روایت تنوع زیستی شمال شرق کشور با محوریت استان خراسان رضوی، با تمرکز بر ارتفاعات کپه داغ کوه‌های هزار مسجد و پارک ملی تندوره تهیه شده است.

 وی با اشاره به اینکه این مستند با هماهنگی و مشاوره موضوعات محیط زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی تولید و از شبکه مستند پخش شد، افزود: مهم‌ترین گونه‌های جانوری مانند پلنگ، هما، کرکس سیاه، گرگ، کفتار، شغال، روباه، دال معمولی و... و همچنین معرفی تنوع گیاهی و زمین‌شناسی منطقه در این مستند به تصویر کشیده شده و به نحوه زیست و شیوه تغذیه آنان نیز پرداخته است.

 در ادامه امیررضا چهارراهی مستندساز این مجموعه اعلام کرد: این مستند از اواخر سال ۱۳۹۸ کلید خورد و از مرحله پیش‌تولید تا پایان تدوین حدود ۳ سال به طول انجامیده و از اواخر مهرماه هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش هم روز بعد ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

آثار متنوع و برجسته‌ای همچون نیش، پرندگان، زولان، بانگ مرال، آبشخور و... در کارنامه درخشان این مستندساز مشهدی وجود دارد و در حال حاضر با مجوز صداوسیما و سازمان حفاظت محیط‌زیست در حال تهیه مستندی برای شناخت حیات‌وحش شمال شرق کشور است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار