خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شهر بسطام گفت: حضرت معصومه (ع) دانشمندی بزرگ هستند که با ورودشان به قم، تمدن فکری، سیاسی وفرهنگی در این شهر ایجاد شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۰۸
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

ایجاد تمدن فکری، سیاسی و فرهنگی با ورود حضرت معصومه (ع) به قمبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی نسب در نشست علمی به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) در مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) شاهرود ضمن عرض تسلیت وفات حضرت معصومه (ع) گفت: از امام محمدتقی نقل است که هرکس عمه من معصومه را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است.
او با اشاره به زندگینامه حضرت معصومه (ع) بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) دارای چهار فرزند دختر بنام فاطمه است، که از میان آن‌ها حضرت فاطمه معصومه (ع) با امام رضا از یک مادر هستند.
رضوی افزود: برخی بدلیل شرایط سیاسی حاکم در آن زمان، فرزندان خود را نامگذاری سیاسی می‌کردند و این حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.
امام جمعه بسطام با توجه به دلیل نامگذاری ایشان به معصومه گفت: امام رضا بعد از وفات خواهرشان لقب معصومه را برایشان انتخاب کردند، زیرا ایشان در طول عمر خود مرتکب هیچ گناهی نشدند.
او با اشاره به مقام علمی کریمه اهل بیت اظهار کرد: حضرت معصومه (ع) دانشمندی بزرگ هستند که با ورودشان به قم، تمدن فکری، سیاسی وفرهنگی در این شهر ایجاد شد.
در پایان به مرثیه سرایی پرداخته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار