رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز ضمن هشدار به دامداران در خصوص بروز کانون تب برفکی بر رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و امنیت زیستی به واحدهای دامداری در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش این بیماری تاکیدکرد.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۷۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

هشدار جدی دامپزشکی طرقبه شاندیز به دامداران در خصوص بروز کانون تب برفکی

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز به دامداران در خصوص بروز کانون بیماری تب برفکی در استان، هشدار داد.

وی اظهار کرد: بیماری تب برفکی در صدر بیماری های دامی، یکی از مهمترین، مسری ترین و پرخسارت ترین بیماری های دامی در دام های زوج سم است که با توجه به وجود و شناسائی چند کانون بیماری تب برفکی در استان، انجام واکسیناسیون، ضـدعفـونـی کردن بستر و جایگاه نگهداری دام، جلوگیری از قاچاق دام و لزوم رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و امنیت زیستی در واحد های دامداری، اصلی ترین موارد در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش این بیماری استراتژیک دانست.

قدرتی افزود: در صورت بروز کانون های احتمالی، افراد و خودرو هایی که به واحد مشکوک مراجعه کرده اند حداقل به مدت ۷۲ ساعت به واحد دیگری مراجعه نکنند و انجام ضد عفونی خودروها و واحد مورد انتظار است.

وی همچنین از دامداران خواست، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌، همکاری‌های لازم را با شبکه دامپزشکی داشته باشند، خرید و تأمین دام از مناطق پاک و عاری از بیماری و با اخذ گواهی بهداشتی حمل از دامپزشکی مبدأ صورت پذیرد و دام جدید به مدت دو هفته جداگانه نگهداری شده و پس از حصول اطمینان از سلامت دام، آن را به دامداری انتقال دهند.

خبرنگار/دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها