خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ایمن‌سازی محل تردد یوزپلنگ آسیایی به مسافت ۴۰ کیلومتر رفت و برگشت در جاده میامی- سبزوار در محور اصلی تهران- مشهد ۴۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۵۴۷۳۴۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

نصب ۲۸۴ پایه روشنایی در طول ۱۰ کیلومتر از محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی در میامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای ۶ طرح از جمله نصب تابلو‌های اطلاعاتی و چراغ‌های روشنایی به منظور ایمن‌سازی در ۲ سوی گذرگاه تردد گونه نادر یوزپلنگ آسیایی در محور میامی - سبزوار در دستور کار راه و شهرسازی شرق استان سمنان است.
او با بیان اینکه نصب ۲۸۴ پایه روشنایی در طول ۱۰ کیلومتر از محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: پی‌سازی ۱۰۷ پایه اجرا شد و تاکنون ۲۷ پایه روشنایی در یک و ۲ دهم کیلومتر در محور رفت و برگشت این محدوده نصب شده است.
عمیدی با اشاره به اینکه نصب پایه‌های روشنایی بر اساس توافق با پیمانکار تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد، بیان کرد: ۲۶۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح نصب روشنایی در محدوده ۴۰ کیلومتری رفت و برگشت جاده میامی - سبزوار در نظر گرفته شده است.
ایمن‌سازی تردد یوزپلنگ در جاده شرق استان سمنان ۴۳۵ میلیارد ریال نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) با بیان اینکه قرارداد نصب ۲۰ تابلوی اطلاعاتی بزرگ و فسفری‌رنگ با پیمانکار منعقد شده است، افزود: تاکنون پنج تابلوی اطلاعاتی در محدوده گذرگاه یوزپلنگ آسیایی به منظور حفاظت از این گونه جانوری نصب شده است و بقیه آن نیز تا پایان هفته آینده اجرا می‌شود.
او به خط کشی، ترسیم نقوش و علایم هشداردهنده در سطح جاده در پنج نقطه از این مسیر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد از این طرح نیز اجرا شده است.
نصب ۶ دوربین نظارتی در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی
عمیدی از خرید تجهیزات ایمنی و علایم اطلاعاتی خبر داد و افزود: نصب ۶ دوربین نظارتی توسط اداره راهداری استان سمنان در حال اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) ادامه داد: بر اساس صورتجلسه تنظیمی، مقرر شد ۲۰۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات سازمان راهداری به سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای حصارکشی مسیر ۴۰ کیلومتری رفت و برگشت این محور انتقال یابد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار