هم‌زمان با هفته فراجا و حماسه بزرگ طوفان الاقصی، یادواره ۲۲ شهید والامقام انتظامی فریمان با همکاری پایگاه بسیج امام رضا (ع) و فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۰۷۷
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، حجت‌الاسلام مصطفی محدثیان، امام‌جمعه موقت و مدیر حوزه علمیه شهید مطهری فریمان در این مراسم گفت: در وصف شهدا صحبت‌کردن خیلی سخت است چرا که شهدا به مقام شهود و یقین رسیدند و این لیاقت را خداوند به شهدا عنایت کرده است. 

وی با بیان اینکه شهدا الهی و آسمانی بودند، افزود: نگاه شهدا نگاه الهی و ملکوتی است. شهدا دارای ویژگی‌های خاصی هستند. آنها انتخاب شدند و مورد لطف خداوند قرار گرفتند تا جاودان بمانند.

امام‌جمعه موقت فریمان ایمان قوی را از ویژگی‌های بارز شهدا و امام شهدا  دانست و بیان کرد: درخشش شهدا همیشگی و جاویدان است. شهدا به امت اسلامی عزت و بزرگی دادند.  شهدا و امام شهدا  در این مسیر  به هدف، مسیر مستقیم الهی و پروردگارشان ایمان راسخ داشتند.

محدثیان تصریح کرد: عشق سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی نسبت به امام و رهبری در عرض ۴۰ سال نشان داده شد و همین امر دلیل ثابت‌قدم شدن وی در راه هدف بود. شهدا تا آخر ایستادند و نلغزیدند، شهدا ایمان راسخ و عمل صالح داشتند.

مدیر حوزه علمیه شهید مطهری  در خصوص مقام معنوی شهدا توضیح داد: شهدا اهل نماز  بخصوص نماز جماعت و با حضور قلب بودند. اما امروز متأسفانه  یکی از واجبات مهم که در جامعه کم‌اهمیت شده، نماز است، به‌طوری که شاهدیم متأسفانه در موقع نماز در برخی از ادارات جلسه اداری  برگزار می‌شود. غفلت از نماز، سوء عافیت می‌آورد و اهمیت‌دادن به نماز انسان را به‌سوی هدایت سوق می‌دهد.

 وی همچنین دلدادگی شهدا به خداوند متعال و توکل به ذات الهی، اخلاص، توسل به اهل‌بیت (ع) و ارتباط صمیمی با امام‌زمان (عج)، گمنامی و فراری بودن از مطرح‌شدن  و نترسیدن از ملامت دیگران را از شاخصه‌های مهم شهدا اعلام کرد و گفت: باید ما نیز در انجام کارهایمان اخلاص داشته باشیم، یعنی در خدمت‌کردن به مردم خدا را در نظر بگیریم و همه را یکسان  ببینیم و مشکل همه را بدون تبعیض قائل‌شدن، برطرف کنیم.

مدیر حوزه علمیه شهید مطهری فریمان، ولایت‌مداری را از شاخصه‌های بارز و مهم شهدا دانست و تصریح کرد: شاخصه ولایت‌مداری را بارها در زندگی شهدای والامقامی مانند شهید حاج‌قاسم سلیمانی شاهد بودیم و این خصیصه را در مدافعین حرم نیز می‌بینیم. امروز عاقبت‌به‌خیری ما در ولایت‌پذیری و سرسپرده ولایت بودن می‌باشد. همان‌طور که شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌گوید، من سرباز کوچک رهبری هستم. امروز هر که در هر جایگاهی بیشتر به حرف و رهنمود مقام معظم رهبری گوش و عمل کرد، موفق‌تر است.

حجت‌الاسلام محدثیان  در پایان سخنانش با اشاره به حمله هوایی  اسرائیل به غزه  و کرانه باختری، گفت: چهره پلید این رژیم جنایت‌کار برای همه‌ی ملت‌ها بیش‌ازپیش  آشکارتر شده و حماسه بزرگ و غافلگیرانه رزمندگان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی و حمله موشکی فلسطین به اسرائیل، پیروزی  شیرینی است که  نویدبخش زوال اسرائیل و افول آمریکا خواهد شد.

گفتنی است، در این یادواره البسه مقدس ۱۴ شهید شاخص دفاع مقدس، هسته‌ای، مدافعین حرم و مدافعین وطن و نیروی انتظامی به همراه پرچم‌های متبرک حرم حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین شهدای شاخصی مانند حاج‌قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی، محسن حججی و محسن فخری‌زاده و شهید قاجاریان مورد بازدید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

هم‌زمان با هفته فراجا و حماسه بزرگ طوفان الاقصی، یادواره ۲۲ شهید والامقام انتظامی فریمان با همکاری پایگاه بسیج امام رضا (ع) و فرماندهی انتظامی فریمان، با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین، مردم متدین، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در محل مسجد امام رضا (ع) فریمان برگزار شد و در پایان این مراسم معنوی با حضور مسئولین شهرستان از خانواده شهدای والامقام با اهدای لوح و تصویر شهدا، تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار