معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: غربی‌ها برهنگی را لازمه پیشرفت زنان می دانند، اما با ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل این جریان باطل شکست خورد و امروز زنان ایرانی با حفظ حرمت خویش در تمامی میدان‌ها حضور دارند و موفق به کسب دستاوردهای مختلف نیز شده اند.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۸۹
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، محمد دهقان در همایش «اسطوره‌های مقاومت» که با هدف تجلیل از بانوان ایثارگر، امدادگر و پشتیبان دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه جلسات نمادی از شکست تفکر غربی است که سال هاست فرهنگ غربی را در میان زنان را ترویج می‌کنند و پیشرفت و حضور اجتماعی زن را در گرو برهنگی او می‌دانند.

انقلاب اسلامی به زن ایرانی عزت بخشید

وی افزود: امام (ره) این فرهنگ را شکست و رهبر انقلاب نیز به زیبایی الگوی سوم را برای زن مسلمان تبیین کردند. الگویی که بیان می‌کند، این است که خانه داری زن با خانه نشینی و فعالیت اجتماعی او متفاوت است و این ۲ با هم منافاتی ندارد.

دهقان گفت: زنان زیادی در تاریخ ۴۴ ساله گذشته انقلاب اسلامی در میدان‌های مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و ... با حجاب و عفت حضور داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز انقلاب زنان دوشادوش مردان و متناسب با وضعیت خود در میدان مبارزه حضور داشته اند. در جریان انقلاب اسلامی، امام (ره) زنان را به میدان مبارزه با شاه دعوت کردند و اگر این بخش از جامعه در خیابان‌ها حضور نداشتند، پیروزی انقلاب بسیار دشوارتر بود. با وجود آن که جهاد وظیفه زنان جهاد نیست، جمع زیادی از همین زنان برای کمک به مجروحان در میدان دفاع مقدس حاضر شدند و تعدادی از آنان نیز شهید، جانباز و اسیر شدند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شیرزنانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشارکت کردند، بیان کرد: امروز باید افتخار کنیم که زنان جامعه در میادین مختلف حضور دارند و و راهی که غربی‌ها برای پیشفت زنان جلو پای دیگران گذاشتند را به شکست کشاندند و باطل کردند.

 جهاد همچنان ادامه دارد

انقلاب اسلامی به زن ایرانی عزت بخشید/غربی‌ها برهنگی را لازمه پیشرفت زن می دانند/مهمترین وظیفه زنان حماسه‌ساز، جهاد تبیین است

وی با بیان این که شهرستان طرقبه شاندیز نیز در این عرصه الگو و نمونه بوده است، افزود: باید خدا را شاکر بود که امام (ره) و رهبر انقلاب اسلامی، این پرچم را بلند کردند و این پیشرفت‌ها در ذیل نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

دهقان تصریح کرد: از آنجا که از ابتدای خلقت بشر حق و باطل وجود داشته، جهاد هم بوده و این مجاهدت هیچگاه به اتمام نرسیده است. مجاهدت‌های صدر اسلام به الگویی برای جهاد مردم در انقلاب اسلامی مبدل شد و این جهاد همچنان ادامه دارد.

وی افزود: کسانی که امروز دل‌های آن‌ها با راه امیرالمومنین (ع) است، همچنان در همان مسیر مجاهدت قرار دارند و راه شهدا یکی است. اگر افرادی که در عرصه دفاع مقدس مجاهدانه جنگیدند و به شهادت رسیدند، امروز در میان ما بودند، همین وظیفه‌ای را انجام می‌دادند که شما امروز انجام می‌دهید و اگر شما آن روز بودید، همان کاری را انجام می‌دادید که آن‌ها انجام دادند.

دهقان تاکید کرد: جلساتی که امروز برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهادت برگزار می‌شود، جهاد است و همسران و مادران و خانواده‌های شهدا که در این مسیر برای اعتلای پرچم اسلام و نظام اسلامی مقاومت کردند، همان راه شهدا و جهاد را ادامه دادند.

از مهمترین وظایف رهروان شهادت، جهاد تبیین است

انقلاب اسلامی به زن ایرانی عزت بخشید/غربی‌ها برهنگی را لازمه پیشرفت زن می دانند/مهمترین وظیفه زنان حماسه‌ساز، جهاد تبیین است

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین وظایف رهروان شهادت و پیروان راه شهدا، جهاد تبیین است.

وی افزود: دشمنی که در میدان جنگ سخت نتوانست نظام جمهوری اسلامی را از پا در بیاورد، ترکیبی از جنگ‌های مختلف را علیه ما طراحی کرد که مهمترین آن، ناامید کردن مردم و بی تفاوت کردن جامعه و حتی متدینین و انقلابیون است.

دهقان خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی و فرهنگی با همه قدرت دشمن اعمال شد تا ایمان مردم را از میان ببرد و جنگ سیاسی نیز برای ناامید کردن مردم نسبت به نظام در دستور کار قرار گرفت. اما امروز مواجه با جنگ ترکیبی هستیم که در برابر آن، هر مجموعه مسئولیتی دارد.

وی تاکید کرد: در سه سال آخر دولت گذشته، ما در سخت‌ترین شایط اقتصادی قرار داشتیم. کاری کردند که ما نه با غرب و نه با شرق نتوانستیم رابطه اقتصادی برقرار کنیم. شاید در ۴۴ سال گذشته هیچگاه به اندازه آن زمان در انزوا قرار نداشتیم. درآمدی وجود نداشت و امکان فروش نفت نبود و کشور با استقراض اداره شد. اگر تمهیدی برای آن فشار اقتصادی وجود نداشت، خطری برای نظام و فروپاشی آن بود، اما با تشکیل دولت سیزدهم، آن فضا شکسته شد و آن انزوا به هم خورد و روابط با همسایگان و کشور‌هایی که امکان رابطه با آن‌ها وجود داشت، ترمیم و طراحی و برقرار شد و با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پیمان شانگ‌های و پیمان بریکس زمینه انزوای آمریکا فراهم شد.

از تنگنای سخت اقتصادی خارج شده ایم

انقلاب اسلامی به زن ایرانی عزت بخشید/غربی‌ها برهنگی را لازمه پیشرفت زن می دانند/مهمترین وظیفه زنان حماسه‌ساز، جهاد تبیین است

دهقان خاطرنشان کرد: آمریکا که آمده بود ما را در انزوای مطلق قرار دهد، با سلسله اقدامات ۲ سال اخیر منزوی شد. امروز آمریکا برای برقراری رابطه با برخی کشور‌های منطقه، باید با آن‌ها جلسه بگذارد و تقاضا کند که برخی از آن‌ها هم پاسخ مثبت نمی‌دهند. در حالی که در گذشته با یک تماس تلفنی، آن‌ها در خدمت آمریکا بودند.

وی افزود: ما از آن تنگنای سخت اقتصادی خارج شده ایم و رشد اقتصادی ما که در دهه ۹۰ صفر بود و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی دهه تعطیلی اقتصاد بود، فضای آن تغییر کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تمجید رهبر انقلاب اسلامی از این دولت به دلیل رشد اقتصادی و مجموعه اقدامات ۲ سال گذشته خاطرنشان کرد: البته ایشان تذکر هم داده اند که این پیشرفت و زحمات کمتر دیده می‌شود. این موضوع نیز ناشی از آن است که این مسائل به درستی تبیین نمی‌شود و از سوی دیگر، بحث تورم و گرانی نیز همچنان ادامه دارد و همچون غباری روی این پیشرفت‌ها را گرفته است.

وی افزود: دولت امسال برنامه جامعی برای حل این مشکلات در دستور کار دارد که با چند اقدام مهم از جمله اصلاح نظام بانکی، تامین نیاز‌های معیشتی و مشکل مسکن، تورمی را که به مردم فشار آورده را جبران و اصلاح کند.

دهقان به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند انتخابات را تضعیف کند و مردم در انتخابات مشارکت نکنند و مردم دلسرد و ناامید باشند.

 حضور مردم در پای صندوق رای، پایه‌های نظام را مستحکم‌تر می‌کند

وی افزود: با حضور مردم در پای صندوق‌های رای، دشمن ناکام می‌شود و پایه‌های نظام مستحکم‌تر از گذشته می‌شود. انزوای آمریکا در منطقه تقویت می‌شود و الگوی نظام جمهوری اسلامی، بیش از گذشته گسترش می‌یابد.

دهقان تاکید کرد: باید با افرادی که مردم را از شرکت در انتخابات ناامید می‌کنند، گفتگو کرد و مجاهدت کرد. یکی از بخش های مهم جهاد تبیین، حضور مردم در انتخابات است که باید با جدیت دنبال شود.

انقلاب اسلامی به زن ایرانی عزت بخشید/غربی‌ها برهنگی را لازمه پیشرفت زن می دانند/مهمترین وظیفه زنان حماسه‌ساز، جهاد تبیین است
در پایان این همایش از بانوان ایثارگر و جهادگر شهرستان طرقبه - شاندیز با حضور مسئولان تجلیل شد.

خبرنگار/ اعظم دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار