معاون مرکز امور خیریه و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اکنون ۶۰ دارالایتام در کشور وجود دارد که ساختمان، عرصه و عیان آن وقفی و دارای نیات مختلفی هستند.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۲۴
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام علی مصائبی در آیین کلنگ‌زنی یک باب دارالایتام در شهر شادمهر شهرستان مه ولات واقع در جنوب خراسان رضوی، اظهار کرد: اکنون ۶۰ دارالایتام در کشور وجود دارد که ساختمان، عرصه و عیان آن وقفی و دارای نیات مختلفی هستند که در مجموع به بیش از سه هزار نفریتیم در سنین طفولیت تا ۶ سال و نیز ۶ تا ۱۸ سال خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به هشت دارالایتام در دست احداث در کشور، افزود: این نهاد پنج پروژه دارالایتام با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و سه طرح کلنگ‌زنی شده‌ را در دست‌ساخت دارد.

مصائبی دارالایتام‌ها را، "دارالتربیت" توصیف کرد و توضیح داد: این بدان دلیل است که در این مکان‌ها بهترین انسان‌ها برای خدمت‌کردن به جامعه تربیت می‌شوند و لذا تأکید سازمان اوقاف بر احیای دارالایتام در سطح کشور است.

فرماندار مه ولات نیز در این آیین با تأکید بر اینکه خیران اولیای الهی در روی زمین هستند، بیان کرد: با پیگیری شورا و شهرداری شهر شادمهر اقدامات مؤثری در راستای خدمت به مردم این خطه و روستاهای محروم برداشته شده است.

مجتبی علی‌نژاد همچنین از خدمات پزشکی گروه جهادی ثارالله تهران در سال گذشته با حضور بیش از ۶۰ متخصص و پزشک عمومی در این شهر تقدیر کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها