شهردار تربت‌جام در آیین تجلیل از آتش‌نشانان این شهرستان، گفت: باتوجه‌به اینکه آتش‌نشانان تربت‌جام به حدود ۵۰۰ هزار نفر طی سال خدمات‌دهی می‌کنند؛ اما از نظر تجهیزات و امکانات ضعیف است.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۲۴
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌جام، اصغر خوشخو در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان ، اظهار کرد: روز آتش‌نشانی به‌این‌علت نام‌گذاری شده تا اهمیت و تلاش آتش‌نشانان برای مردم و مسئولین بیشتر توجیه شود.

وی توضیح داد: باتوجه‌به اینکه آتش‌نشانان تربت‌جام به حدود ۵۰۰ هزار نفر طی سال خدمات‌دهی می‌کنند و از سویی باتوجه‌به افزایش مجتمع‌های طبقاتی و افزایش روزافزون جمعیت و رشد واحدهای صنعتی در حاشیه شهر، امکانات موجود پاسخگوی حوادثی که در این مکان‌ها به وقوع می‌افتد نیست.

خوشخو با اشاره به این مطلب که تنها ۲۰ درصد از ساخت‌وسازهای صورت‌گرفته در شهرستان طی سال جاری تأییدیه آتش نشانی را اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: حدود یک‌سوم مساحت شهرستان را بافت فرسوده و تاریخی تشکیل می‌دهد و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و انشعابات غیراستاندارد باعث می‌شود که با این امکانات موجود نتوانیم به نحو مطلوب سرویس‌دهی کنیم.

شهردار تربت‌جام اضافه کرد:  اگرچه شورای شهر ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده، اما تاکنون باتوجه‌به نیاز تجهیزات فردی و انواع وسایل از قبیل شلنگ و تهیه کف، دستگاه‌های تنفسی و وسایل صعود به بالا و پایین بالغ بر مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات انفرادی برای آتش‌نشانان شهرستان خریداری کرده‌ایم.

حسین جمشیدی، فرماندار تربت‌جام در ادامه مراسم نیز اعلام کرد: ایمنی و پیشگیری از حوادث نیازمند کار فرهنگی است. باتوجه‌به پیش رو بودن فصل سرما باید افراد در نصب وسایل گازسوز دقت بیشتری داشته باشند، تا از گازگرفتگی و حوادث تلخ این‌چنینیی جلوگیری شود.

ذوالفقاری، مدیر آتش‌نشانی تربت‌جام نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۷ مورد عملیات امداد و نجات، آتش‌سوزی و اطفای حریق توسط ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرستان صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار