نخستین جشنواره بین‌المللی «رسانه خورشید» با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار از ۴۱ ملیت و با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» در مشهد الرضا برگزار و جمعی از مهمانان این رویداد رسانه‌ای به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۱۱
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، نخستین جشنواره بین‌المللی «رسانه خورشید» با حضور بیش از 100 خبرنگار از 41 ملیت و با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» در مشهد در حال برگزاری است. همزمان با برگزاری این رویداد، جمعی از بانوان فعال رسانه‌ای شرکت‌کننده، به حرم مطهر رضوی مشرف و ضمن زیارت مضجع شریف امام رضا(ع)، با ظرفیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی از جمله استودیوهای مجهز فعال در حرم مطهر آشنا شدند.

بازدید از اماکن علمی و فرهنگی حرم مطهر از جمله موزه‌های فرش، قرآن و نفایس قرآنی و همچنین آشنایی با توانمندی‌ها تشخیصی و درمانی آستان قدس در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی رضوی، از دیگر برنامه‌های این بانوان فعال رسانه‌ای بود.

جنگ فرهنگی امروز جنگ علیه حجاب است

بتول حسن،فعال فرهنگی از کشور عراق اظهارداشت: در کشور عراق همایش های عرب زبانها زیاد برگزار می شود اما تمرکز جشنواره رسانه ای خورشید روی جوامع، انسانها و فرهنگهای مختلف در خصوص بانوان است که آن را نسبت به جشنواره های دیگر متمایز می کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: برای من بسیار اهمیت دارد که به عنوان یک بانوی محجبه در چنین جشنواره رسانه ای شرکت کرده ام و آنچه این رویداد را از جشنواره های دیگر متمایز می‌کند، حضور بانوان محجبه کشورهای مختلف در یک مکان است.

وی بیان کرد: به عقیده من جنگ فرهنگی امروز جنگ علیه حجاب است، در حالی که حجاب یک نعمت به ویژه برای دختران است و متاسفم که برخی کشورها با حجاب می جنگند.

 بانوان کشورم به حجاب روی آورده‌اند

سفر والیانی، بانوی فعال رسانه از قرقیزستان نیز گفت: من مسلمان هستم و حجاب را انتخاب کرده ام و می بینیم گرایش به اسلام و داشتن حجاب در کشورم رو به افزایش است.بانوان جوان کشورم به حجاب رو آورده اند و تمایل دارند دین اسلام را بهتر بشناسند.

این بانوی فعال رسانه ای ادامه داد: جشنواره رسانه ای خورشید در ایران یک اتفاق خوب است، اینجا می بینیم که چگونه بانوان در مسیر رشد قرار گرفته اند، این جشنواره مانند پلی است که بانوان فعال رسانه ای را به هم متصل می کند.

والیانی با بیان اینکه اطلاعاتی که رسانه ها از ایران می دهند، به هیچ وجه درست نیست، افزود: این را به وضوح در کشور شما می بینیم، اینکه جوانان کشور ایران استقلالشان را حفظ کرده اند خیلی ارزشمند است.

مشهد از نظر تاریخی و مذهبی، جذابیتهای برجسته ای دارد

الهام اغلو، بانوی رسانه ای از کشور ترکیه نیز گفت: زن های ایرانی را خیلی قوی و متمدن یافتم، آنان بسیار آزاد هستند و می توانند در رشته های مختلف تحصیل کنند و مشغول به فعالیت شوند و یکی از انگیزه های من برای حضور در این جشنواره نیز آشنایی با این بانوان بوده است.

 اغلو افزود:تاکنون به شهرهای قم و اصفهان و تهران سفر کردم اما مشهد را جور دیگری یافتم چون مشهد از نظر تاریخی و مذهبی، جذابیتهای برجسته تری نسبت به باقی شهرهای ایران دارد.

علاقمندم از چندین منطقه ویژه اقتصادی ایران بازدید کنم

سیلویا بلوتو،مدیر عامل رسانه (special orasia) نیز اظهارداشت: به عنوان یک خبرنگار و فعال رسانه‌ای به "جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید" دعوت شدم  این جشنواره برای من بسیار مهم و ارزشمند است و علاقمندم مواردی که در خصوص نقش زنان در این جشنواره مطرح می‌شود را به مخاطبان خود اعلام کنم.

این بانوی ایتالیایی فعال در حوزه رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شهید فلسطینی افزود: نقش زنان در اجتماع بسیار مهم است، یکی از اهداف حضورم در این جشنواره این است که ببینم به عنوان یک خبرنگار چه کارهایی می‌توانم در محیط اجتماعی انجام دهم تا تاثیرگذار باشد و بتوانم نقش‌آفرینی کنم.

وی بیان کرد: ایران به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مناطق اقتصادی و با اهمیت به شمار می‌رود لذا علاقمندم از چندین منطقه ویژه اقتصادی یا مناطق آزاد اقتصادی ایران را بازدید کنم و راه‌ها و راه کارهای مختلف جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق را برای اطلاع و آگاهی علاقمندان و مخاطبان خود منتشر کنم.

تحت تاثیر فرهنگ و جاذبه های مذهبی و تاریخی ایران قرار گرفته ام

لیز بد، خبرنگار کوبایی حضور در اولین جشنواره را حضوری جذاب برای آشنایی بیشتر با مفاهیم اطلاع رسانی حق محور دانست وگفت: این جشنواره می تواند صدای زنان رابه افکار عمومی جهان برساند.

وی که برای اولین بار به ایران سفر کرده است، تصریح کرد: تحت تاثیر فرهنگ و جاذبه های این کشور تاریخی و مذهبی قرار گرفته ام.

لیزبد با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنواره هایی که می توانند صدای مخالف با ماشین تبلیغات استکباری را به دنیا، پژواک دهند، اظهارداشت: من در زمینه مسایل هسته ای و سیاست تلاش می کنم تا به بیان حقایق بپردازم.

وی حوزه کاری خود را قاره آفریقا و خاورمیانه ذکر کرد و یاد آورشد: در این مناطق نیاز به شفاف سازی در خبر رسانی ضرورت جدی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار