مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹۵ درصد المان شهدای گمنامی که در استان تدفین هستند تکمیل شده است.
کد خبر: ۹۵۴۴۱۳۳
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده  در سفر به تایباد و بازدید از نماد شهدای گمنام این شهر اظهار کرد: تاکنون در ۱۲۹ منطقه شهری استان افزون بر ۳۵۰ شهید گمنام دفن شده‌اند و باتوجه‌به برکات حضور این عزیزان در هر منطقه، ۱۰۰ درصد مناطق شهری استان مشتاق تدفین این شهدا در مناطق خود هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام در مناطق مختلفی همچون اماکن عمومی، فضاهای اداری، پادگان‌ها، مراکز آموزشی و پارک‌ها تدفین شده‌اند، افزود: اکنون ۹۵ درصد المان شهدای تدفین شده در اماکن عمومی و پارک‌ها تکمیل شده، برای نماد شهدای گمنام در مراکز آموزشی، پادگان‌ها و شهدایی که به‌صورت جمعی در یک نقطه تدفین شده‌اند هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

یوسفعلی زاده بیان کرد: در سفر سال گذشته هیئت دولت به استان خراسان رضوی، در حوزه اتمام نماد شهدای گمنام استان خراسان رضوی اعتبارات خوبی پیش‌بینی و اختصاص یافت.

وی باتوجه‌به رفع مشکل تکمیل المان شهدای گمنام، اذعان داشت: برای حل این مشکل یکی از شرایط تدفین شهدای گمنام در مناطقی که متقاضی هستند اجرایی‌شدن ۶۰ درصد یادمان شهدا قبل از تدفین عنوان شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اعلام کرد: امسال هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۱۲ نقطه از استان شهید گمنام تدفین خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به موزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و توضیح داد: مراحل ساخت و راه‌اندازی موزه دفاع مقدس استان، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم این موزه به همت و تلاش همه دستگاه‌های متولی در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار