خبرهای داغ:
فرمانده سابق تیپ 12 سمنان گفت: برژنسکی غربی می‌گوید ایران پرچم آقایی ما را پایین کشیده است و این چیزی نیست جز نتیجه دفاع مقدس.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۷۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، اسماعیل قاسم پور از یادگاران دوران دفاع مقدس در جمع کارکنان رسمی و وظیفه تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و خصوصاً روز سرباز اظهار کرد: یکی از نعمت‌هایی که خدا به ما داده است دوست خوب، آدم‌های خوب، محیط کار خوب است. و آدم‌های خوب هم فراموش نشدنی‌اند و شکرانه این نعمات این است که قدردان نعمات باشیم.

وی گفت: هفته دفاع مقدس را چرا گرامی می‌داریم؟ این سوالی است که باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم؛ چرا که به ظاهر حمله یک کشور به وطن ما و اشغال بخشی از آن در روزها و هفته‌های اول جای تأسف دارد و گرامی داشت آن بی معناست.

فرمانده سابق تیپ ۱۲ افزود: انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز شد و بعد از آن در چندین حادثه و فتنه داخلی درگیر شد، خلق ترکمن در گنبد و گلستان، در فروردین ۵۸، و بعد از آن خلق کرد و خلق بلوچ در سیستان و بلوچستان و بعد از آن کردستان و خلق عرب در خوزستان و کودتای نقاب توسط امریکایی‌ها فتنه‌هایی بود که دشمنان برای سرنگونی نظام ایران اسلامی طراحی و اجرا کردند و بعد از نا امیدی از این فتنه‌ها دنبال فردی جانی و جاه طلب به نام صدام رفتند که کینه و زمینه قبلی اختلاف با ایران را داشت و پس از ۵، ۶ فتنه و کودتای داخلی پیش بینی دشمنان این بود که با کوچکترین حرکت و بادی این نظام نوپا سرنگون خواهد شد. ولی با مقاومت و ایستادگی ملتی رو به رو شدند که همه معادلات را بهم زدند. لذا ما می‌خواهیم به مقاومت و ایستادگی یک ملت و کشور و افرادی نظیر دریاقلی سورانی که از سرنگونی شهری مثل آبادان جلوگیری کردند سر تعظیم فرود آوریم و این مقاومت را گرامی بداریم.

قاسم پور بیان کرد: یک ملت تنها در مقابل کل دنیا ایستادند و عراقی‌ها پیش بینی این ایستادگی را نکرده بودند. دراین جنگ نابرابر قایق بلژیکی در مقابل ما بود تا بمب شیمیایی آلمان و هواپیماهای میگ و میراژ و اف ۴ واف ۱۴ و .... از همه کشورهایی که با انقلاب و اسلام ناب مشکل داشتند و آرزوی سرنگونی این نظام نوپا را داشتند، در مقابل ما حضور داشتند چه از طریق تسلیحاتی چه از نظر نیروی انسانی.

وی به زاویه دیگری از جنگ اشاره کرد و گفت: سؤال بعدی این است که جنگ تمام شد و ما ایستادگی کردیم، حال جنگ برای ما چه دستاوردی داشت؟ در جواب این سؤال باید گفت جنگ استعدادهای ملت ما را شکوفا کرد و توانمندی‌های ما را بروز و ظهور داد. جنگ منبع شناخت و پر و بال گرفتن مردان مردی بود مثل اخوی عرب این استان و شهرستان شاهرود که پنج کلاس بیشتر سواد نداشت و راننده بود ولی در زمان جنگ ۳۰۰، ۴۰۰ نفر نیروی عاشق مثل شمع و پروانه دورش می‌چرخیدند.

فرمانده سابق تیپ 12 سمنان افزود: دومین دستاورد جنگ برای ایران این بود که ما می‌توانیم سالیان سال در مقابل دشمنان و ابرقدرتهای دنیا ایستادگی کنیم و فرهنگ ایستادگی و مقاومت در سایه اتکا به خدا و اطاعت از امام جامعه یک نماد قابل اتکا است. همانطور که برژنسکی غربی می‌گوید ایران پرچم آقایی ما را پایین کشیده است و این چیزی نیست جز نتیجه دفاع مقدس.

قاسمپور گفت: عزتمندی ما و عزیز شدن ایران اسلامی در دنیا دستاورد دیگر دفاع مقدس بود و باید این راه را تا حصول نتیجه پایانی که پیروزی نهایی است پیگیری کنیم و امام و رهبر ما برای ادامه کار به ۲ کلید ایمان و امید تاکید دارند و با پیروی از امام همچون دفاع مقدس بازهم پیروز خواهیم شد و به قول امام خامنه‌ای عزیز به قله‌ها نزدیک شده‌ایم و تا قله‌ها فاصله چندانی نداریم؛ چرا که این مسیر توسط شهدا و رزمندگان هموار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار