مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ماهانه ۴۷ نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم که طرح نهضت ثبت خاطرات شهدا را آغاز کرده‌ایم و تاکنون خاطرات ۵ هزار شهید احصا و ثبت شده است.
کد خبر: ۹۵۴۳۴۶۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، حجت‌الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره بنیاد شهید گناباد که در محل سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: ویژگی امام و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت غیرت داشتن است و امروز دشمن این غیرت را هدف قرار داده است.

وی افزود: ملت ما راه عاشورایی را ادامه داده و برخی فکر می‌کنند نسل جوان ما از دست رفتی در حالی که برخی از آنها حماسه می‌آفرینند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در هشت سال دفاع مقدس دشمن مشخص بود ولی در فتنه‌های اخیر دشمن مشخص نیست و شاهد بودیم برخی‌ها در کشور دارای سمت‌های بلند پایه بودند ولی درگیر فتنه شدند.

حسن‌زاده عنوان کرد: در زمان داعش هم شاهد بودید که خط غیرت و جهاد ما بیشتر و مستحکم تر ادامه پیدا کرد و این نشان می‌دهد هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند، امروز مرزهای جغرافیایی ایران آنچه چیزی نیست که روی نقشه است مرزهای ایران شیعیان در کل جهان است و امروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از مظلومین در دنیا دفاع کرده است.

از جمعیت ۶ میلیونی استان، همگی با خانواده شهدا نسبت دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: ما خدمتگزار خانواده شهدا تنها نیستیم بلکه خدمتگزاران صاحبان آخر الزمان هستیم و مفتخریم که نوکری 18 هزار شهید و 380 هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان را می‌کنیم و از جمعیت 6 میلیون نفری استان همگی با خانواده شهدا نسبت دارند.

حسن‌زاده بیان کرد: شهدا و جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی بیشترین دارای همسر و خانواده بوده اند که نشان می‌دهند که علقه داشته اند ولی در این راه قدم نهاده اند.

وی ادامه داد: رویکرد ما تحولی است و در یکسال گذشته خدمات توانبخشی به 6827 نفر بوده که نسبت به سال قبل 34 درصد رشد داشته و 5121نفر خدمات بالینی دریافت نموده اند که رشد 74 درصدی داشته ، اشتغال رشد 244 درصدی داشته و تبدیل وضعیت 1188 نفر در استان صورت گرفته و برخی دستگاه‌ها هنوز عمل نکرده اند که اگر عمل نکنند شکایت خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: مددکاری 401 جلسه برای 25 هزار نفر صورت گرفته و شورای ترویج 7 جلسه داشته ایم که 65 مصوبه داشته که یک مورد آن جشنواره بین المللی فیلم ایثار در خراسان رضوی بود که بعد 3 ماه فراخوان از 30 کشور بیش از 1200 اثر رسید که حتی از آمریکا فیلم داشتیم که 170 فیلم در مورد حجاب بود.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: تنها استان کشور که فیلم سینمایی ساخته خراسان رضوی بوده و استقبال خوبی شد و قسمت‌های بعدی آن را ساخته ایم، در ایام اربعین زیارت نیابتی از سوی شهدا را انجام دادیم که خراسان رضوی در بیشتر زیارتگاه‌ها حضور داشت و موکب خادم الشهدا برپا شده بود.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه 47 نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم که نهضت ثبت خاطرات شهدا رو شروع کرده ایم که برای 5 هزار نفر این مهم انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با 18 هزار مزار شهید رتبه 23 کشور را در حوزه مرمت و بازسازی گلزار شهدا داریم خجالت می کشیم از خانواده شهدا از این وضعیت و توانسته ایم از سفر دولت و استاندار جمعا 30 میلیارد تومان اعتبار مصوب بگیریم ولی تخصیص نیافته است.

رضا نصیری، فرماندار گناباد نیز در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد نیز اظهارداشت: به مدیران بنیاد شهید توصیه کرده ام پدر و مادر و همسر شهید بخشی از ناموس شهر ما هستند و در حقیقیت در حوزه کار اداری بهترین خادم باشیم.

وی ادامه داد: خانواده شهدا از گران‌بهاترین چیز خود گذشته اند و امروز که نیازمند توجه هستند کوتاهی کنیم بخشودنی نیست.

فرماندار شهرستان گناباد گفت: وظیفه داریم مانند یک فرزند از پدر و مادر شهدا مراقبت کنیم و باید اقدامات ما در عمل نشان داده شود.

نصیری بیان کرد: مدیران نباید پشت میزنشین باشند و مدیران باید تحول گرا باشند و مدیران بنیاد باید ببینند کجا تحول ایجاد می‌شود کرد گناباد پایلوت باشد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت که مورد تاکید رهبری هست تمامی ندارد و باید با جدیت این مهم صورت گیرد ،کار فرهنگی طراز اول مورد انتظار است و نگاه نباید کارهای پیش پا افتاده باشد.

فرماندار درخواست کرد: باید توجه ویژه ای به گلزار شهدا شود و از مسئولین استانی درخواست داریم در این حوزه کمک جدی داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات محمد شهابی تقدیر و علیرضا نامداری به عنوان رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها