خبرهای داغ:
جانباز و راوی دفاع مقدس گفت: نگذاریم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، چراکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
کد خبر: ۹۵۴۰۹۴۳
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، اسماعیل ادهم، جانباز و روای دفاع مقدس در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون بسیج مهندسین شهرستان سمنان که با حضور اعضای کمیته‌های تخصصی این کانون در سالن جلسات اقشار ناحیه شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی نهادینه شد.

این جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد؛ بنابراین ما باید دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، چراکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

ادهم تأکید کرد: امنیت و آسایش امروزمان را مدیون و مقروض خون شهیدان و ایثارگران هستیم و یکی دیگر از عبرت‌ها و درس‌های دفاع مقدس مقاومت است و آنچه ما را در این چهل و سه سال پیش برده است، تفکر مقاومت و حفظ ارزش‌هاست؛ چراکه ما اهل مقاومت هستیم و «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در پوست و گوشت ما رسوخ کرده است.

به گزارش بسیج، در این جلسه مقر رشد کانون بسیج مهندسین شهرستان سمنان نسبت به فعال‌سازی کمیته‌ها، برگزاری جلسات با محوریت برنامه‌های پیشنهادی ذکر شده در جلسه از جمله تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، کمک‌های مؤمنانه، دیدار با خانواده شهدا و عطرافشانی گلزار شهدا، زنگ مقاومت و ایثار در کارخانه‌ها و مدارس روستاها، برگزاری یادواره شهدا، مراسم شب شعر، مراسم ادعیه، مسابقات ورزشی، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس تجلیل از مادران شهدا و ایثارگران و نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس اقدام کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار