خبرهای داغ:
شاهرود_ شهردار شاهرودگفت: فعالیت کتابداران و علاقه‌مندان این حوزه در بوستان‌ها به عنوان فضای عمومی شاد و مفرح، جدای از دغدغه‌های روزانه، در ترویج مطالعه مفید و شادی‌بخش است.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۷۳
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بوستان‌های شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن احمدی در نشستی که با اعضای مرکز فرهنگی بانوان «محیا» در عصمتیه شاهرود برگزار شد، افزود: بوستان بانوان این شهر مکانی برای تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های تحول گرایانه در جسم و روح بانوان با بستری مناسب ایجاد شده است.
او با بیان اینکه بانوان از اقشار تاثیرگذار و اصلی هر خانواده محسوب می‌شوند، ابراز کرد: کتابخوانی و مطالعه مفید در مدیریت چالش‌های فردی و اجتماعی هدفمند خانواده و راه‌های برون رفت سریع و آسان نقش بسزایی دارد.
شهردار شاهرود به اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری بوستان‌های این شهر در راستای ارتقای سلامت جسم و روان مردم اشاره کرد و گفت: کتابخوانی، قصه گویی، جمع‌خوانی و فعالیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در روز‌های هفته توسط علاقه‌مندان و کتابداران این شهر در بوستان‌ها اجرا می‌شود.
احمدی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های این حوزه و خدمات مربوطه به آن بدون تامین امنیت روانی و استفاده مدون از وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی امکان پذیر نخواهد بود.
ارتباط مطالعه با اهمیت خدمات شهری
رئیس شورای شهر شاهرود هم در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی خانوادگی برای استفاده و مدیریت متناسب خدمات شهری، تسریع و گسترش این خدمات به مردم توسط رسانه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
حمیدرضا قنبریان با بیان اینکه آموزش از طریق مطالعه کتاب، نشریات ادواری و فضای مجازی، می‌تواند در کمک به حوزه خدمات شهری موثر باشد، ابراز کرد: جداسازی زباله‌ها از مبدا و همچنین پرداخت به‌موقع عوارض شهرداری گام موثری به منظور توسعه بیشتر خدمات شهری به شهروندان بشمار می‌رود.
رئیس موسسه فرهنگی «محیا» شاهرود هم گفت: این مرکز فرهنگی بانوان با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و مهارت‌های زندگی، بانوان ۶ سال به بالا در این شهر و استان‌های مازندران، گلستان و قم آموزش‌هایی ارایه می‌دهد.
حجت الاسلام محمد سعیدی با بیان اینکه کارکنان این موسسه پژوهش‌های روز متناسب با حوزه‌های مختلف فرهنگی و خانواده را به سرانجام می‌رسانند، ادامه داد: نتیجه پژوهش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مربیان این موسسه با امید تاثیر بهتر بر زندگی مردم پیگیری و برنامه‌ریزی شده است.
توسعه کتابخوانی در محیط‌های شهری
نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بوستان‌های شاهرودرئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: کتابداران این شهر در فعالیت‌های اجتماعی و گسترش آن در میان اقشار جامعه و خانواده‌ها از ظرفیت‌های مختلف شهری استفاده می‌کنند.
سید ابراهیم موسوی با بیان اینکه فضای مسجدها، بوستان‌ها و برخی مکان‌های عمومی شهری برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید است، افزود: این مکان‌ها برای کتابخوانی توسط کتابداران با هماهنگی‌های برون بخشی دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود ابراز کرد: فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی کتابداران با محوریت کودکان و نوجوانان در جای جای شهر گسترش یافته است.
از ۱۷ کتابخانه فعال شهرستان شاهرود، ۹ باب شهری و هشت باب روستایی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار