خبرهای داغ:
شاهرود_فرماندار شاهرود گفت: بازنشر فرهنگ ایثار و پایداری و معرفی الگو‌های جهاد و مقاومت به جوانان در هفته دفاع مقدس بهترین راهکار انتقال فرهنگ والای پایداری و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۴۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

اهمیت اجرای برنامه‌های جذاب با استفاده از ابزار هنر و رسانهبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست شورای فرهنگ عمومی و ستاد فریضتین شهرستان شاهرود افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس قله نورانی، حماسه جهاد، ایمان، امید، مقاومت، ایثار و رشادت، تدبیر و ابتکار فرزندان ملت ایران زیر پرچم ولایت است.
او گرامیداشت هفته دفاع مقدس را در راستای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت به جوانان ضروری خواند و ابراز کرد: این آیین با شعار «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود.
جلالی با بیان اینکه مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای مراسم با شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر شهرستان به ریاست فرماندار، دبیری فرمانده سپاه ناحیه و مشارکت مؤثر مسئولان ادارات و نهاد‌های مرتبط است، اظهار کرد: تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان بر سرعت و کیفیت اجرای مراسم خواهد افزود.
اجرای برنامه‌های جذاب با استفاده از ابزار هنر و رسانه
او با اشاره به اینکه نماینده افتخاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هر شهرستان عضو شورای هماهنگی می‌باشد، افزود: شناسایی، سازماندهی و دعوت نظام‌یافته از جامعه هدف مراسم که با همکاری سازمان‌های نظامی، دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط انجام می‌گیرد، تأثیر به سزایی در حسن اجرای این مسئولیت دارد و فراگیر بودن نقاط و مکان‌های برگزاری مراسم در گستره شهرستان و همچنین اجرای برنامه‌های جذاب با استفاده از ابزار هنر و رسانه در تبلیغات مراسم مورد تاکید است.
فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه بخشداران و دهیاران برای برگزاری مراسم توجیه می‌شوند، گفت: برگزاری مراسم در بزرگ‌ترین سالن شهرستان و همچنین ادارات، نهادها، اماکن عمومی شهرها، بخش‌ها و روستاها، پایگاه‌های منتخب بسیج خواهران شهری و روستایی در دستور کار است.
او با اشاره به اینکه در اماکن فرهنگی، مذهبی و پایگاه‌های بسیج برادران به صلاحدید شورای هماهنگی شهرستان نیز این مراسم برگزار می‌شود، ابراز کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده معظم شهداء و رزمندگان، جانبازان، آزادگان، خانواده مدافعان حرم و امنیت، جبهه مقاومت، فعالان نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، نویسندگان، هنرمندان تشکل‌ها، اهالی رسانه، مطبوعات و فضای مجازی، خادمان شهداء و متولیان راهیان نور در این آیین حضور خواهند داشت.
فضاسازی و تبلیغات محیطی هفته دفاع مقدس در شاهرود
جلالی با بیان اینکه فضاسازی محل مراسم و در سطح شهرستان با نقل وقایع و پیام‌های جذاب از دفاع مقدس و مقاومت در دستور کار است، اظهار کرد: برای تبلیغات محیطی به صورت فراگیر از تمامی ظرفیت‌ها از جمله تابلو‌های شهری و بین شهری استفاده حداکثری می‌شود.
فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه ایستگاه‌های صلواتی به کمک خیران در این مراسم دایر است، افزود: نمایشگاه جذاب و اثربخش از آثار شاخص افراد و مجموعه‌های دعوت شده، برپا می‌شود.
او با بیان اینکه اجرای سرود بومی با محتوای دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: به منظور آشنایی و انس جامعه با آثار دفاع مقدس، مسابقات مختلف شامل کتابخوانی، عکاسی و فرآوری آثار شهدا و رزمندگان برگزار می‌شود.
مردم شهرستان شاهرود ۱۴ هزار نفر رزمنده در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کیان ایران اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید در این دوران تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار