معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با دستور رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت همه دستگاه های دولتی و همه وزرا و سازمانها را مامور کردند که تمام قد، پای کار برنامه های اخر صفر بیایند و امروز برای بررسی وضعیت خدمات رسانی در مشهد حاضر شده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۱۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، محسن منصوری در سفر به مشهد و به منظور رسیدگی به نحوه ارائه خدمات به زائران عزادار علی بی موسی الرضا(ع)، که به همراه استاندار خراسان رضوی از مواکب بین راهی مشهد بازدید کردند، افزود: به لطف خدا استقبال از برنامه های آخر صفر از هر سال بیشتر است و پیش بینی یک جمعیت حدود ۸ میلیون نفری که وارد خراسان رضوی بشود را داریم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: لازمه این موضوع و تمهید و تدارک استقبال و پذیرایی از زائرین یک برنامه ریزی منسجم است، عزیزان ما در مجموعه دولت و به ویژه استاندار محترم و همکارانشان از ماه ها قبل واقعا زحمت کشیدند و در ابعاد مختلف برنامه ریزی کردند و کارهای مختلفی را انجام دادند.

 وی اظهار کرد: یکی از کارها حوزه زیرساخت بوده از جمله نزدیک ۱۲۰۰ کیلومتر در مجموعه استان، آسفالت ریزی و بهسازی و بهبود جاده ها و مسیرها را داشتند، که مسیر زیارت، تسهیل شد.

منصوری با بیان اینکه در حوزه زیرساخت اتفاقات خیلی خوبی افتاده، افزود: موضوع حمل و نقل که پاشنه آشیل این مساله برای این حجم حضور مسافر و زائر است، واقعا یک عملیات حمل ونقل و ترابری سنگینی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه ها پای کار آمدند تا به بهترین شکل این اقدام انجام شود، همچنین در حوزه هوایی، ریلی و هم در حوزه اتوبوسرانی و مجموعه حمل و نقل عمومی الحمدالله بسیج خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: همه کشور بسیج شده اند تا بعد از رویداد اربعین، این برنامه به خوبی مدیریت شود، ما به لطف خدا و عنایت حضرت سیدالشهدا یک اربعین خیلی خوبی را از نظر خدماتی داشتیم و بیش از ۷۳ درصد زائرین اربعین از مجموعه خدماتی که در مسیر زائرین اربعین ارائه شده بود، رضایت داشتند. این یک کارنامه پرافتخار برای ایران عزیز است، البته عمده زحمات به عهده خودم مردم بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: حسن این برنامه ها این است که کار دارد به صورت مردمی برنامه ریزی می شود و دولت صرفا یک هماهنگ کننده و پشتیبان است.

وی تصریح کرد: یک نمونه،افتخار افرین کار مردمی در حقیقت ایام محرم و اربعین و دهه اخر صفر است،در مجموعه خراسان رضوی هم بحمدالله زحماتی که عزیزان کشیده اند در ابعاد مختلف کار دارد بخوبی پیش می رود.

منصوری گفت: چند کمیته اصلی در این راستا تشکیل شده، همچنین در حوزه حمل ونقل و اسکان مسافرین که در مسیر مشهد ساکن می شوند تدارکات خیلی خوبی دیده شده است، هم مجموعه های مردمی پای کارآمدند، هم کم و کسری اگر باشد،مجموعه‌ های دولتی کمک می کنند و جبران می شود، به نظر می رسد خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی زائرین حضرت رضا(ع)است وانشااله یک میزبانی درخور شان زائرین عزیزمان انجام می شود.

وی اظهار کرد: برای پذیرایی و تدارک مناسب این ایام، کارگروه ملی زیارت با دستور آقای رئیس جمهور وبا ریاست جناب دکتر مخبر هفته گذشته برگزار شد. وزرای مرتبط و استاندار حضور داشتند که منجر به برنامه ریزی جامع و کامل شد.

منصوری اضافه کرد: هفته گذشته هم آقای رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت همه دستگاه های دولتی و همه وزرا و سازمانها را مامور کردند که تمام قد، پای کار برنامه های اخر صفر بیایند، بااین انسجامی که در دولت ایجاد شده برای این موضوع درکنار مردم، چون اصل مردم هستند، کار پذیرایی و خدمت رسانی بر عهده مواکب و مجموعه مردمی است، با این هماهنگی یک پذیرایی و پایان صفر خوبی برای زوار خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار